Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4.3.15

Mænd og høns

Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
På premiere dagen var jeg inde at se "mænd og høns". Jeg havde faktisk gået og glædet mig til at se denne film - på trods af at jeg hverken har set traileren eller snakket med nogle der havde. Jeg er bare ganske vild med både Nikolaj Lie Kaas og Mads Mikkelsen; og dét er vidst grund nok til at komme afsted til biograferne. Min holdning til filmen var dog lidt en anden, imens jeg sad der på biografsædet. Filmen er lige et tak hen imod at være virkelig underlig - men godt lavet, dét er den fandme. Historien er så godt skrevet, ned til mindste detalje; for slet ikke at tale om skuespillerne og deres kæmpe talenter. Én ting er jeg dog næsten ret sikker på - man tager ikke ind i biografen, og har fornemmelsen for hvad der sker i slutningen (andet end hvis man selvfølgelig har hørt det).

Elias og Gabriels far dør på hospitalet. (Mads Mikkelsen og David Dencik) Faren har efterladt en video, hvor han har filmet sig selv der fortæller at han ikke er Elias og Gabriels biologiske far og at de har hver deres mor. Jagten på deres biologiske far og mødre går i gang, og de ender på en næsten udkendt øde ø i udkands Danmark, hvor deres far og tre sindsyge halvbrødre, er bosat på det nedslidte sanatorium. De er nu fem brødre i alt: Elias, Gabriel, Franz, Gregor og Josef, og har allesammen noget tilfælles med hinanden og deres far - nemlig læbeganespalte, som de selv kun en enkelt gang i filmen, nævner som hareskår. 

Det hele ender i en fuldstændig vanvittig historie, som ikke er særlig nem at sige noget om, uden at man røber noget - enten kan man li' den, eller også kan man ikke. Men humoren er ikke at tage fejl af - sjov, dét er den altså. Se traileren her

Ingen kommentarer :

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...