Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

6.3.15

De første kærester

Image and video hosting by TinyPic
..and he's here again. Søde Anker er netop kommet med hans nye plade "For os". En plade for ham selv og dem for hans fortid. Og det kommer i dén grad frem i teksterne. Lige fra "Vent og se" som ret tydeligt er et ordenligt prik i siden, til de folk der ikke har troet på ham. Til læren der fik sin lærestreg tilbage i nummeret "Tag mig væk", fordi at han gav hans karakter ude i skolegården, fordi at "den knægt ikke var egnet til noget og desuden også er dårlig socialt". "Hey Jimmy" om hans ven som endte i den hel forkerte livsbane, hvor omkvædet faktisk er Christian Brøns' populære "du kan gøre hvad du vil". En sang om en ven han sidst snakkede med, da han var 18, omm hvilke tanker der fløj igennem hans hoved, i samme sekund hvor der fløj en kugle igennem Jimmys rude. Også er der "De første kærester".. Jeg tror faktisk ikke at jeg har en speciel yndlings; jeg er generelt bare ret vild med den enorme ærlighed, og den er så tydelig at mærke. 

Ankerstjerne - De første kærester, lyric. 
_______________________________________________________________
Hun stoppede op midt på Flensborggade, vendte sig om og så mig dybt i øjnene
der er nogle mennesker man ikke kan lyve for
hun så på mig og sagde; hva' så popstjerne, er du glad for dit nye liv
er det blevet lidt nemmere at snakke med pigerne når du er ude i byerne og er stiv,
tror du ikke at jeg har hørt historierne, så er du da blevet sygt naiv
men hey, du sku' ha' dig en ny at skrive om, ikk', du sku' ha' dig et nyt motiv
ville ha' lagt en hånd på hendes skulder, men hendes øjne sagde hold dig væk,
så for én gang skyld i hele mit liv, stod jeg bare og holdte min kæft
og så på folk i blæst, på Vesterbro i regn, så så hun op mod himlen somom den ga' hende et tegn og sagde 
helt ærligt, fuck dig, så skal jeg virkelig være eks'en
der var der ikke hver dag men ikke får lov at komme til festen
nogengange flover jeg mig næsten, når de spørger om det er mig det handler om
dit liv var ikke det eneste du ændrede, da den plade kom

Jeg troede at vi sku' være sammen til vi blev millionære, til jeg skrev et hit yeah,
troede vi sku' være de første kærester på månen - jeg troede vi sku' være

Men imens jeg stod på de scener og sang om forhold, 
så var der vidst lidt aftaler med dig som jeg ikk' fik overholdt
så blev det sjovere at holde fest med Rasmus Seebach, 
end at pakke mit lort sammen og komme hjem og snakke om problemer
så jeg blev der, tog et shot til, og faldte så i snak med en der ikke kendte mig overhovedet 
kun genkendte mig fra scenen,
jeg ku' så godt li' hvem jeg var, dér i det spotlight, 
og du ved da godt at jeg ikke har siddet og tænkt fuck dig
men jeg har da tænkt, fuck alt det lort som vi har været igennem
alt det manifisterede sig i lyden af din stemme, så jeg begyndte at glemme
der er noget menneskelighed vi mister, for at få noget mere tid på hitlister

Men jeg sværger på at jeg troede at vi sku' være sammen til vi blev millionære,
 til jeg skrev et hit yeah, troede vi sku' være de første kærester på månen, jeg troede vi sku' være

også vendte hun sig om og gik så videre ned af Istedgade, 
hende jeg sku' giftes med, da jeg skrev sidste plade
det liv vi havde er nu bare blevet en sang, der er 3½ minutter langt, om en pige jeg har kendt engang

de første kærester på månen, jeg troede at vi sku' være sammen til vi blev millionære,
til jeg skrev et hit yeah, troede vi sku' være

1 kommentar :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...