Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

22.10.12

Tv2 Nord | Udsendelse om mobning

Fredag, da jeg lå i min sødeste søvn, sprang min far lige pludselig ind af døren. "Der står en lyshåret dame, fra Tv2 nede i køkkenet, og snakker med mor" Nåh da, var min første tanke. Det skal hun da så ha' lov til, imens jeg egentlig bare var godt igang med at sove videre. Lidt efter kommer han ind til mig igen, "Det er altså rigtig nok! Du kan selv komme ud til vinduet og se, der holder en stor Tv2 bil, lige udenfor". Og lidt efter kom min lillebror op, og sagde at hun gerne ville snakke med mig. Jeg skyndte mig at hoppe i noget af det nærmeste tøj, lyn hurtigt ned og børste tænder, og så sad jeg ellers der ved bordet i spisestuen, og snakkede med en journalist fra Tv2 nord. Hun spurgte mig lynhurtigt om jeg var interesseret i at vi filmede lidt, som kom med i udsendelsen samme dag, kl. 19.30. Hold da op. Det var noget af en brat opvågning. Hun brugte det mest af tiden på at sidde stille roligt og sige, at hvis jeg ikke havde lyst til det, skulle jeg ikke gøre det, men vi kunne prøve at filme lidt, og hvis jeg så fandt ud af at jeg ikke ville, skulle jeg bare sige stop. Og når vi havde filmet færdig, kunne vi se det sammen, også kunne jeg sige hvis der var noget jeg ikke ville ha' med. Det fik vi dog ikke gjort, hvilket måske også var meget heldigt, for jeg synes ikke at det lyder som mig, også ville jeg nok også ha' ønsket mig lidt tid til at blive forberedt på det, og en om filming, så jeg ikke så så tyk ud (høhø), hvilket også har gjort at jeg har haft lidt svært ved at dele det, da det i det hele taget er rigtig grænseoverskridende at skrive om, så det at skulle snakke om det, gør det endnu sværere. Jeg synes at Pia, som var journalisten som var her, hun var rigtig god til at få en til at snakke, og generelt bare at snakke med. Vi kom op på mit lille værelse, jeg satte mikrofonen på min trøje, kamera manden Thomas, filmede lidt fra alle sider, imens at journalisten Pia, sad på gulvet nede foran mig og stillede spørgsmål, som de så har redigeret fra, i selve udsendelsen.

Udsendelsen kan i se på Tv2 nords hjemmeside, lige her.

3 kommentarer :

  1. Du er fandme sej, Dani!
    Det må jeg give dig.
    Men ja, du ved det sikkert godt, men hvis du vil starte på en frisk, så må du forlade Aalborg, sikkert nordjylland. Starte helt på en frisk, og så måske komme igang med din 9. klasse, starte et helt nyt liv. :)

    Jeg er sikker på at det ville være godt for dig, og jeg føler virkelig med dig. Vi som har været udsat mod voldsom mobning, bliver nødt til at støtte hinanden.

    Men du gør det fandme godt, det må jeg indrømme.

    SvarSlet
  2. SÅ meget mod, i én lille pige.

    SvarSlet
  3. Virkelig flot at du tør stå frem med det på den måde! Fældede også en tåre da du fortalte det om tegningen, men det er nok fordi jeg også har været i den situation! Små ting er bare tit de værste!

    Jeg håber virkelig alt det bedste for dig!

    //Nadia - http://thoughtsbynadia.blogspot.dk/

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...