Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

16.10.12

Små kys

Da jeg for første gang nogensinde, var på Jensens bøfhus sammen med Nicolaj, her for nogle dage siden, fandt jeg ud af at han er fuldstændig helt vild med de små marengs, kaldet kys kager, og tænkte med det samme, at dem måtte jeg da prøve at lave! Så for første gang også, kastede jeg mig ud i det lille projekt og prøvede mig frem. Opskriften lyder på noget så enkelt som 3 æggehvider, og 2 dl. sukker, også efter at ha' stået med den elektriske røremaskine i en evighed, kom det simpelthen over i røremaskinen, hvor det stod og rørte rundt i en 45 minutters tid, for at få den rigtige konsistens, og at de ikke bare skulle falde sammen, når de bare blevet sprøjtet ud med sprøjteposen. Når det først var rørt rundt til en ordenlig masse, og derefter formet, skal de bare i ovnen. 100 grader i ca. 1 time, og derefter afkøling - Jo længere tid, jo bedre.  Dog ligner de ikke de kys man kan købe i butikkerne, og egentlig forstår jeg ikke hvorfor de bliver kaldt "kys kager", når de ikke ligner kys. Men rent hjem både hos hr. kys-kage lover og resten af personen i hjemmet med de ekstra søde tænder, dét er de ihvertfald gået.

1 kommentar :

  1. Gud, hvor ser det lækkert ud! :-)

    Nannakrautwald.blogspot.com

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...