Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

22.7.12

Yankie kage | Opskrift

8 stk. Yankie bar (bar'e, bars??? Hvordan mon man siger dét i flertal, hm).
Smelt alle Yankie bar'ne over vandbad, sammen med 4 spsk. sirup.

Smør den op sammen med lagkage bunde, og smelt noget chokolade og smør på.
Jeg har brugt mørk chokolade på denne her, men vil helt klart anbefale lys mælke chokolade.

Kagen er godtaget hos familien, og smager på samme måde som den savnede Yankie kage fra Toms.
Smør evt. kagen op i en form, da cremen faldte ud til siden, som også kan ses. 


Man kan finde andre opskrifter på "Yankie kage" på nettet, men der skal rice chrispies i, hvilket får den til at få en Lion (chokolade bar) kiks smagende konsistens. Derfor besluttede jeg mig for at prøve med lagkage bunde, hvilket jeg personligt synes er bedre. 

4 kommentarer :

  1. Den skal heeelt klart prøves engang her i sommerferien, ser super lækker ud!(;

    SvarSlet
  2. Svar
    1. Jep! Jeg har faktisk endda skrevet ind til Toms, for at spørge hvor søren de havde gjort af den, og fik tilbage svaret, at den har været udgået i mange år, og at de ikke regnet med at lave den igen.. Øv!

      Slet
  3. Hej Daniella,
    hvordan vil du anbefale at lave kagen? jeg tænker at lave den på :)
    kan se at du har lavet den på et fad

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...