Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

9.12.13

Jul på Voergaard | 3

Det årlige jule indlæg, omkring Jul på slottet, på voergaard slot. Jeg kan simpelthen ikke sige det nok; men hvor jeg dog elsker at være der. Selvom det hele ligner hinanden hvert eneste år, med ganske få ændringer, så bliver jeg ved med at komme tilbage, fordi jeg bare synes der er noget så eventyrligt over det. Hele slottet er pyntet op til jul, ligesom i de gamle dage. Der sidder en ældre mand i riddersalen, og spiller de fineste jule melodier, og til sidst kan man gå ned i kælderen, og slutte besøget af med en lille omgang æbleskiver. Jeg elsker det at kunne gå rundt, og ha' tanken i baghovedet, om at der faktisk er nogle der har haft et liv, lige der, der er damer der har gået lige dér, med store flotte kjoler. Og ikke mindst, hvad det egentlig er der er sket, i slots tårnet til højre, hvor Ingeborg Skeel slog en tjeneste pige ihjel, og hvor blodpletten stadig er. Jeg elsker at stå og snakke med de forskellige personer, som står i hvert rum, og er klar til at svarer på spørgsmål (og lidt for at holde øje med en). Er det rigtigt, at Ingeborg Skeel rykker sig et tak nærmere voergaard slot, hvert nytår? Og hvad sker der så? 

2 kommentarer :

  1. Hvor er det hyggeligt. Ville bestemt ikke have noget imod at skulle fejre julen der!

    eslublog.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Dét kan jeg godt forstå, Søde Mia! Der er virkelig også så smadder hyggeligt og stemnings fyldt. :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...