Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

15.12.13

3. Søndag i advent | Do it yourself

Da jeg var mindre og gik i dus, som vi kalder det her, der var der bare ikke noget bedre, end at komme op i værkstedet, for at lave sine egne julegaver. Jeg elskede at lave dem; og mine forældre elskede at få dem. Og den dag i dag, har de stadig de afskyelige nisser til at stå fremme, og min lillebror drikker stadig af hans kop, som jeg lavede. Det er jo bare sådan, at når man giver hjemmelavede gaver til forældre, så bliver de (heldigvis glad) bare fordi, at de er hjemmelavet. Jeg spurgte derfor Hr. kæreste, som vi ikke skulle købe lidt sager, til at lave julegaver med hans nevøer og niece. Jeg er i mangel på børn i min egen familie, så jeg må gå videre i næste række; og de er heldigvis  søde, og med på alle mine idéer! 
Vægerne har jeg købt i en lokal hobby butik inde i Aalborg, til 15 kr, for en stor pose, det samme med porcelæns tusherne. (Vægerne er desuden alt for dyre at købe i Panduro Hobby, så tjek lige udvalget, og evt. nettet!). Porcelænet har kostet henholdsvis 5 kr, 5 kr, og 8 kr stk i Ikea, hvor man jo ellers bare kan være kreativ, og købe nogle andre ting. Feks. kan man i Tiger købe kage fade, hvilket også ville være rigtig fint, og en god julegave, til farmor. Det var en stor succes, forholdsvis billigt, og  hyggeligt! 
Porcelænet kom i ovnen på 170*, i 30 minutter.

2 kommentarer :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...