Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

13.10.15

Tema-tirsdag #59: Lav din egen lille nisse dør

Image and video hosting by TinyPic
Billedet er fundet på pinterrest.com
Når det kommer til forberedelser kan jeg virkelig godt li' at være i god tid. Jeg kan godt li' det at kunne sætte sig ned, og tænke det hele godt igennem. Hvordan vil jeg ha' det, bliver det ordenligt - også oven i købet måske ha' tid nok til at lave det om, hvis resultatet ikke er som håbet.

De sidste par år, hver gang op til jul, har det på instagram været rigtig populært at sætte en lille realistisk dør op, og fortælle børn at det er nissen der er kommet på besøg og gerne vil bo hos dem i julen, hvis børnene altså opfører sig pænt. Måske laver nissen ballade og hænger toilet papir på juletræet og tryller mælken blå. Eller også er det ligesom mig - en hygge voksen, som bare synes at det er herre hyggeligt, med sådan en lille dør og miniature ting. 
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
For nogle år siden lavede jeg døren, på mine to egne billeder oven over. Jeg købte tilbehøret på en tilfældig side på nettet, som jeg fandt ved en hurtig google søgning. Døren og den lille krans, som til at koste noget nær 200 kr. Lidt dyrt, for bare en lille sjov ting - men det ér altså bare virkelig hyggeligt. Min egen lille dør her, den har jeg givet til min svigermor. Vi satte den op hjemme ved dem, og hendes børnebørn har simpelthen elsket den, og kigget til nissen og sørget for at den har haft det godt, imens den har boet hos dem. Jeg lavede min dør sådan at den kunne åbnes, i stedet for at vende den som man egentlig skal. Også printede jeg noget papir, og lavede det sådan at det ser ud som om at man kan kigge ind i nisse bo. Jeg synes virkelig at det er sådan en hyggelig lille idé, og glæder mig allerede til at den skal op igen, og at der atter engang er små nysgerrige børn.

Jeg har været inde på www.ditbyggemarked.dk, hvor de har en stor kategori på denne side, med hobby lister. Med én liste der bliver savet til i 4 små, og en større og bredere liste til selve døren, så er man allerede godt på vej til sin egen lille nissedør. Med en lim pistol og sin gode fantasi, så kan det bare altså gå helt galt. Jeg har brugt en sort og en rød helt almindelig hamma perler, til på håndtag og til at hænge den lille krans på. Det andet nisse tilbehør er noget jeg har købt for sig. De små træsko er købt i panduro hobby, og malet røde.

Image and video hosting by TinyPic

Ingen kommentarer :

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...