Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

24.10.15

Just a little more

Image and video hosting by TinyPic
Jeg synes at min far er en meget klog mand. Han har nemlig altid sagt, at hvis man har nogle hobbyer, så skal man gøre alt for at have de bedste materialer, til at kunne udføre det. Det har resulteret i at vi herhjemme, har et ordenligt hobby lager, indenfor alt hvad det nu end måtte være. Jeg tror faktisk at vi generelt i hele vores lille familie, er inde og ramme samtlige kreative hjørner. Min far har sine interesser, nogle af dem deler jeg sammen med ham, og jeg har nogle for mig selv, og sådan kan det ellers fortsætte.

Det er faktisk ganske praktisk, når hans holdning er sådan. Det sker nemlig rigtig tit, at han kommer og enten har købt tusher, maling, papir eller pensler til mig, da man ifølge ham, bare aldrig må gå ned på ting som man skal bruge. Og lige netop dét med maling og pensler; for dét at male og tegne, er helt klart primært det jeg køre lidt rundt i. Jeg har indenfor det seneste år eksperimenteret lidt i tush verden, hvor jeg har holdt mig til Promarker og Posca. 

Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Men med tusher er det vigtigt at ha' det rigtige papir. Og specielt til lige netop promarker tusher. Papir suger nemlig helt vildt, og hvis det ikke er noget papir der passer lige præcis til tusherne, så suger det altså så meget, at farven bare løber ud fra stregerne; og så findes der altså næsten ikke noget mere irriterende, end når man har færdiggjort en tegning, og lige skal ha' kradset lidt farve ned på den, også løber farven ellers bare ud over hver enkelt fine linje.

Inde på justmore.dk har de et dejligt fint udvalg af feks. papirvarer, hvor man faktisk bare kan finde alt. Om man så er privat person, eller køber ind til en anledning ved firmaet. I skal bare kigge inde under kopi papir. En fin blank overflade på kopipapir er helt fint, og er faktisk det papir jeg selv bruger. Jeg har mange tegneblokke, men de er som regel meget ru i overfladen, og beregnet til blyant tegninger. Også er kopi papir bare en anelse billigere. 

____________________________________________________________________________

Men det er ikke kun ting til kreative eller kontorlige udfoldelser; der er også de mere praktiske ting, så som stoleunderlag, som er så praktisk at ha' placeret ved den faste plads ved skrivebordet. 
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
s

1 kommentar :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...