Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

10.11.14

Fasandræberne

Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Sjældent har jeg set så meget frem til at komme i biografen, som jeg gjorde da jeg kendte til premiere datoen, på Fasandræberne. "Kvinden i buret" som var første eksempar af filmatiseringen af Jussi Adler Olsens bøger, var jeg ikke helt så begejstret over. Den er god - men den kunne helt klart blive bedre. Og det vidste sig jo så også at være muligt. Jeg synes Fasandræberne er så fantastisk lavet - og danmark er altså virkelig beriget med meget fantastisk skuespillere - specielt de nye spir, skal nok sætte nogle ordenlige punktummer, i nærmeste fremtid.

I 1994 findes et tvillingepar brutalt myrdet i et sommerhus. Politiet lukker hurtigt sagen igen, da en lokal outsider erklærer sig skyldig, og bliver dømt i sagen. 20 år senere, lander sagen hos Carl Mørch. Sammen med Asaad og afdeling Q's nye sekretær, Rose, genoptager Mørck sagen og finder frem til et gammelt nødopkald fra en desperat pige, der tilsyneladende kender til morderne. Efterforskingen peger i retningen af en gruppe rigmands børn fra en nærliggende kostskole - børn der i dag er to magtfulde mænd i toppen af samfundet, Ditlev Pram og Ulrik Dybbøl. Afdeling Q indleder en intens søgen efter pigen, Kimmie, der har været forsvundet siden mordene fandt sted; - men de er ikke de eneste, der gerne vil finde den mystiske pige.  

Ingen kommentarer :

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...