Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2.12.14

Repost: Kulisserne på Klarupgaard #1

I sidste December var jeg ude på Klarupgaard, som jo var hovedlocation til sidste års julekalender "tvillingerne og julemanden". Jeg var fuldstændig pjattet med den julekalender (og det samme med den første i "rækken", Ludvig og julemanden) derfor tog jeg en masse billeder af de forskellige kulisser, som der vil komme lidt indlæg om nu - næsten et år senere. Men det er bare så hyggeligt. Jeg fik aldrig udgivet de andre indlæg - så vi lægger lige ud med en lille repost.

Der var virkelig hyggeligt derude, og en rigtig dejlig julestemning, som jeg glæder mig til at gentage igen, her lige senere i December. Jeg ved ikke om man kan i år - men sidste år kunne man komme ind på bla. William og Peters værelser, og ind i gårdbutikken hvor rigtig meget af julekalenderen er optaget, og hvor det hele faktisk stod på så præcise pladser, at man kunne genkende det i julekalenderen.
Williams værelse er det første man går ind i, lige når man åbner hoveddøren til Klarupgaard. Der er en lille gang, og lige ud foran, er der en stor dør, direkte ind til hans værelse. Værelset er stort, der er højt til loftet, også er der stuk, og stor teresse dør, ud til en stor lækker teresse, med udsigt ud over den kæmpe store have. Hele værelset er stadig som om de var midt i optagelserne til julekalenderen; også ligner det jo et fuldstændig almindelig teenage værelse, med tøj på gulvet, og tasken er smidt stortset lige inden for døren. Tøjet og tingene er desuden noget man kan genkende fra julekalenderen, hvilket jeg synes var lidt sjovt. På væggene hænger der personlige ting. En gammel opgave, et avis udklip, og et barne billede af skuespilleren Alex Høgh Andersen, som spiller William.

Peter er den ene af tvillingerne i julekalenderen, og hans værelse ser man ret meget til. De gemmer bla. julemanden Nicholas inde i skabet, og laver tegninger over deres planer, ved hans skrivebord. Som der ses på nr. 2 billede, fra Peters værelse, stod der billeder i hvert rum hvor man kunne se nogle scener fra julekalenderen, i netop det rum hvor billederne stod. Super god ting, hvis man ikke lige kunne huske det. Jeg havde feks. fuldstændig glemt, at tvillingerne gemte Nicholas i skabet, hvor han så skulle sove. Også er det lidt som om at det hele er lidt mere virkeligt, når man kan se at skuespillerene har været dér, hvor man netop står. Rigtig sjov oplevelse.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...