Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5.12.14

Jul på Voergaard

Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Kalender bladet blev vendt til siden hvor der stod "Jul på Voergaard", og med ét var det netop blevet denne tid igen. Tid til stjernestøv, skikkelser og knirkende gulve. Jeg kan blive ved med at komme igen og igen; og hver gang er det med glæde helt nede i maven. Kan det overhovedet blive jul, uden at man har været forbi slottet, med Ingeborg spøgelset og den berømte blodplet i det højre slots tårn? Slottet er fyldt med historier omkring den tid der har været; og jeg sluger det til mig. Lige fra den druknede arkitekt Philip Brandin - eller ihvertfald historien omkring at hun skulle ha' skuppet ham i voldgraven. Ingeborg Skeel frygtede nemlig at han skulle bygge et lige så flot slot, som Voergaard igen. Voergaard slot åbnede for årets julemarked i dag, d. 5 December, og jeg har allerede været deroppe, og nyde omgivelserne. 

Jeg er en trofast besøger af Voergaards markeder, og hver gang har jeg taget utallige billeder, som jeg har elsket at dele. Men når noget gentager sig, er det nogengange også bare rart at få lidt fornyelse; denne gang nu med lysglimt, æbleskriver, glitterende røde julekugler, slots pynt og klejner. Jeg har nemlig lavet en video. Og jeg håber at stemningen skinner igennem lige så meget, som julestemningen skinner, på Voergaard. 

Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
I år har de faktisk opgraderet det hele lidt, og jeg blev virkelig glædeligt overrasket, da jeg nærmede mig billethuset. De har åbnet den gamle staldlade. Der er nu fyldt med stemning, boder, juledekorationer, hjerter og søde mennesker. Derudover er det nu muligt at købe både Curros og pandekager, hvilket da på ingen måde, har nedgraderet noget som helst, tværtimod. Haha. Men husk at gøre plads til æbleskriverne, som kan købes i slottets kælder. Jule dagene på Voergaard slot, er først lige begyndt - og de har altså derfor åbent her i weekenden, både lørdag og søndag, fra 10 - 16. 

4 kommentarer :

  1. Virkelig skøn video :)

    SvarSlet
  2. Rigtig godt indlæg, Daniella. Hvad koster det at komme ind?

    SvarSlet
  3. Sikke en dejlig video. Fyldt med Voergaard stemning :-) Jeg var forbi i dag, sammen med min familie. Kun grundet din video. Og vi blev ikke skuffet. Tusinde tak.

    SvarSlet
  4. hvordan lægger man en vedeo på vimeo :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...