Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

24.12.14

While waiting... Christmas cookies

Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic
Egentlig er jeg absolut slet ikke til småkager. Jeg er faktisk generelt slet ikke til noget som helst af julens mad, og det er først inden for de sidste ganske få år, at jeg er begyndt at spise risalamande - det er fandme også kedeligt, ikke at kunne være med til at "dyste" om mandlen. Men altså; jeg elsker at bage småkager, og det skal altså bare gøres i juletiden - det hører ligesom bare med, ikke? Vaniljekranse er nogle af yndlings småkagerne der skal laves, og hvis jeg absolut skulle vælge nogle småkager, så det da også være dem. Dog kastede jeg mig ud på et lille side spor, og lavede overstående småkager ud af vaniljekranse dejen i stedet for. Jeg synes de ser så hyggelige ud - kan man sige det om kager? Også smager de altså også virkelig lækkert, med sukker og kanelen oven på. Så er der lidt at gå i gang med, indtil aftenen kommer nærmere.. De er blot rullet til kugler, og trykket fladere med en gaffel.

  • 500 g Amo Hvedemel
  • 200 g sukker
  • 375 g smør eller margarine
  • 1-2 stænger vanilje
  • 2 æggeblommer

1 kommentar :

  1. Åh, de ser virkelig gode ud. Jeg bliver helt lækkersulten nu ;o).

    Og vildt du ikke er til julemad. Jeg eeeeelsker det. Det er næsten det bedste ved julen! :P

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...