Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7.2.12

Sundt hår

Jeg har lige siden jeg gik i 7 klasse, fladet mit hår, hver eneste dag. Jeg er normalt helt lyshåret, og fik for første gang farvet hår, da jeg gik i 8 klasse. Lige siden har jeg fået det farvet nogenlunde jævnligt, da jeg jo får lyse udgroninger, og det får mit hår til at se endnu mere tyndt ud, end det er i forvejen. Efter jeg havde fået farvet hår, 1-2 gange, begyndte jeg at få krøller (virkelig underligt!) Og det har jeg stadig. Så efter et par år, med daglig hårvask, føntørring, fladjern, og i et halv år hvor jeg satte mit hår med voks (Da jeg var kort håret i sommers) - Var mit hår blevet meget slidt. Det er blandt andet derfor jeg valgte at blive klippet kort håret første gang, i September 2010. 
Jeg har følt mig nødsaget til at skulle flade mit hår, da det var kort, og derfor ikke kunne sættes op, da jeg jo som sagt har krøller, og det derfor lignede lort med sådan nogle små strit-strit totter hist og her, hæhæ. Da mit hår i midten af Januar måned, fik længden til at jeg lige præcis kunne sætte det op, begyndte jeg på det. Jeg vaskede mit hår, og satte det direkte op i en knold, og det har jeg nu gjort lige siden - Aldrig før har jeg haft så dejlig og blødt et hår!!! Så meget til anbefaling!

Der går ikke mange dage imellem, at piger på min facebook venneliste skriver som status at de har farvet hår igen, eller at de nu skal ha' fat i ekstensions, fordi deres hår simpelthen er så slidt, at det næsten falder af i totter - Så hellere lige tage en pause fra varme redskaberne, og sikre sig at man har hår på hovedet. Jeg vasker mit hår dagligt, i Franck provost, Paris - Expert repair, professoional shampoo, tørre det derefter lige hurtigt med et håndklæde, også sætter jeg det op i en knold, mens det faktisk stadig er vådt. 
Jeg startede med at gøre det, i midten af Januar, og allerede nu kan jeg mærke så stor forskel. Mit hår er vokset rigtig meget faktisk, og slet ikke så slidt som det var i slutningen af December.

5 kommentarer :

  1. Vidste ikke det gjorde så stor forskel! Skal helt klart prøve at ha' fat i shampooen på billedet :D

    SvarSlet
  2. Jeg glatter faktisk heller ikke mit hår mere, som jeg gjorde engang! Men jeg skal sgu have fat i den shampoo hvis det gør så meget forskel!:D

    SvarSlet
  3. Faktisk,så er det rigitg usundt for ens hår + hovedbund, at sætte sit våde hår op.
    Det har ikke change for at tørre ordenligt, og man ender med sår i hobedbunden (det gjorde jeg i hvert fald) - og har også fået det afvide af min frisør :-)
    Just saying!

    P.s. Daniella, jeg elsker dit hår! Jeg ville ø-n-s-k-e at jeg havdet modet til at klippe mig korthåret..

    SvarSlet
  4. Det er heller ikke det hun har sagt er sundt (af hvad jeg har forstået) Men at det er sundt at lade det være vådt, og tørre selv og ikke føntørre det og derefter glatte det :) Men ja.. Synes også dit hår er fedt ;) Det var specielt rigtig fedt, da du var helt kort håret. Ikke mange der tør gøre det :) Og det er først folk der er begyndt at blive klippet kort håret nu ;)

    SvarSlet
  5. Du er for sej Daniella!!!! Tag dig ikke af haters :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...