Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12.1.15

ANKERSTJERNE Feat. Lille

Jeg er kæmpe tilhænger af Ankerstjerne. Jeg synes det er vildt at han formår at komme med personlige tekster, gang efter gang, og jeg elsker det. Lige fra pigen som forlod ham, hvor han altid ville være at finde på perronen ved midnat, til at filmen som de skulle ha' set stadig ligger på sofa bordet, til at han savner sin mormor, men at morfar har det godt. Vi har været helt ovre ved tekst om at skulle være far og skride fra ansvaret - til at komme frem til at det var dét der manglede, til at fylde hans hul i hjertet ud. Nu er vi helt inde under huden. Helt inde blandt beton bygninger, hellige kors og tre striber.

Her i vores kvarter er vi van til at slås, homie hold dit hoved højt
vi har ikke lov til at drømme, sådan nogle som os, nej
men vi sir' vent og se, vent og se, vent og se
så snart vi har bare lidt, skal hele verden se det
vent og se, vent og se, så snart vi har bare lidt

vi kommer fra vest egnen og vi er børn af forstaden 
linje A kan godt tage sig herud, men aldrig helt ind under overfladen
fordi vi blev voksne her, hvor man ikke er børn så længe
hvor vi samler flasker til smøger og de flasker købes for børnepenge
vi kommer fra splittede hjem, så vi finder sammen i kvarteret
og maler vores navn på en mur, så verden kan se at vi har eksisteret
og det er en sær form for materialisme, men herude ved de godt hvad jeg mener
når jeg siger at mit hellige kors er et logo med tre striber
man kunne se på legepladsen, i min fætters aflagde tøj 
vi legede mellem bander og pushere, der hvor de hang ud og røg
måske det var hans BMW, hans penge eller pigen på hans arm
men jeg har vidst lige så længe jeg kan huske
at når jeg blev voksen sku' jeg være som ham
for hvis vi skinner så kan verden se os, min succes skal ikk' camoufleres 
jeg skal løfte vægte og tattoveres for der er så få pladser der er reserveret 
kirken de tror på at de kan befri os, men religion for en forstads knægt
har aldrig været tro, håb og kærlighed. Men penge, magt og respekt.

Her i vores kvarter er vi vant til at slås, homie hold dit hoved højt
vi har ikke lov til at drømme, sådan nogle som os, nej
men vi sir' vent og se, vent og se, vent og se
så snart vi har bare lidt, skal hele verden se det
vent og se, vent og se, så snart vi har bare lidt

Hjemstavn for de unge mødre, for coke salg og for dumme bøder
vi har hætterne op over hovedet, vi har asfalt under fødder
vi går i Louis Vuitton, selvom vi bor i beton
vi er altid bagefter en hel sæson, men hvis du vil noget, kan du bare kom
vi løber for loven som marathon, på basketball banen er vi Air Force ones
hop efter kurven hvor højt kan du komme, for mig der blev rap til min lottokupon
for uden det der var jeg usynlig, mit ghetto pas var blevet ugyldigt
ville ha' blevet ramt, torden og lynil, rullet for det tøj som jeg gik i byen i 
men jeg ku' lidt af Tupacs tekster, så når jeg rappede lyttede de efter
den eneste whiteboy banderne elskede, så ja det blev rap ind i mine kladdehæfter
og lige der ligger min begyndelse, på min jagt efter min berømmelse
Eminems ord, Tupacs' spøgelses, fylder mig op så jeg jagter den følelse
når jeg går på scenen er jeg ikke alene, jeg kan hører Burhan G sige
Anker, gør det for os, de sagde vi ikke ville blive til noget, men det blev vi
de tre striber jeg kom ind i, er religion for en forstads knægt
det er ikke fader, sønnen og helligånden her
men penge, magt og respekt

Her i vores kvarter er vi van til at slås, homie hold dit hoved højt
vi har ikke lov til at drømme, sådan nogle som os, nej
men vi sir' vent og se, vent og se, vent og se
så snart vi har bare lidt, skal hele verden se det
vent og se, vent og se, så snart vi har bare lidt

Jeg plejede at sige en eller anden dag (en eller anden dag)
vender jeg tilbage (vender jeg tilbage)
så lad dem alle sammen se (lad dem allesammen se)
når jeg ruller ned af gaden ad gaden i min nye BMW x2

når jeg ruller ned ad gaden i min nye BMW.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...