Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

10.9.13

Tema-tirsdag #6: Julens forberedelser

Lad os tage glæden lidt på forskud; for helt ærligt, så længe er der faktisk heller ikke til jul. Jeg har allerede købt langt over halvdelen af de 48 pakker til pakke kalendere der skal indkøbes, og har været i fuld gang med at lave lidt specielle "nummer skilte" dertil, frem for det ganske almindelige klistermærke, som bare bliver sat på. Jeg elsker virkelig at gøre lidt ekstra ud af alting; og hvad er så meget bedre, end at starte i virkelig god tid?

Da jeg sidste år stod i BilligBilly d. 23 December kl. lidt i 21, den eneste kunde i butikken, en ekspedient der så ud til at fryse voldsomt, og en virkelig slem snestorm udenfor, der købte jeg to ark "kalender numre", som var sat ned. "Hvis jeg nu køber dem nu, så har jeg dem til næste år" tænkte, imens jeg samtidig havde tanken "hahaa, som om du kan finde dem næste år, når du skal bruge dem.." i baghovedet. Men ens glemsomhed, ændre sig vel med tiden! Imens at alle samtlige "klovn" serier blev set, sad jeg og fyldte min seng med karton, sakse og klister-mærker, lidt som om at vi allerede var endt i julemåneden, og at der ville være et snedækket landskab, hvis jeg kiggede ud af vinduet. Jeg manglede bare at det var Pyrus jeg så, - og at der selvfølgelig var sne, når jeg kiggede ud.

Jeg har lavet 48, to af hvert nummer, én til hver enkel pakke, og tror faktisk også at de kunne være ret fine som til og fra skilte, evt. med små røde perler, så der bliver lidt rødt, ligesom på de rigtige kristtjørn blade. Alt man skal bruge er noget grønt karton. Jeg valgte at bruge 3 forskellige nuancer grøn, for at gøre dem alle lidt forskellige, når der også er 3 forskellige farver prints, på dem oppe i højre hjørne, som jeg printede ud. Dem kan i desuden finde lige her (link), også har jeg sat dem fast på hinanden med tape, sådan at de bliver siddende ordenligt - men det er selvfølgelig op til en selv. Det er virkelig simpelthen, at lave noget der gør det lidt hyggeligere.

10 kommentarer :

  1. Jeg laver også pakkekalender til 4 veninder + kæreste, og er stolt af at sige at de er 90% færdige. Nu mangler jeg nemlig også bare indpakningen ;) -Numrene er lavet :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er altid rart at være i god tid! Og indpakningen er så hyggelig - ihvertfald de første 10 pakker. :P

      Slet
  2. Ej hvor hyggeligt!! Nu kommer man jo helt i jule stemning :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jaa! Jeg fik også et helt flash back til sne, pebernødder, og julefilm! :)

      Slet
  3. Lidt tideligt at gå i gang, men så er det jo overstået. :)
    Jeg er vild med din blog. :b

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg går altid tidligt igang! - jeg synes det er rart at høre, og se folk på facebook, der skriver at de er langt bagefter med gave indkøb, når man selv er helt klar. :) hæhæ.
      Og tusind tak!

      Slet
  4. Overhovedet ikke tidligt! Det udstråler overskud, at du allerede er igang, og allerede færdig, når andre folks julestress begynder!!! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha! Ja, nemlig; det er det jeg godt kan li'. :p
      Og når jeg gerne vil gøre så meget ud af det hele, er det med at være i god tid. :)

      Slet
  5. Ej hvor er de bare smukke! Rigtig overskudsagtigt! Jeg laver til min veninde i år, og er allerede ved at føle lidt stres!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, søde Malene! Man kan nemt begynde at føle lidt stress, fordi man selv har så høje forventninger til det, og sig selv. Er sikker på at det bliver en rigtig fin pakke kalender du får givet til din veninde - sød tanke! :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...