Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

21.9.13

Demens, er noget vi taler om

Har I nogensinde prøvet det at man pludselig ikke kan huske hvornår man er født, om man har solgt sin bil, hvilken vej man skal gå for at komme hjem, eller hvad personerne i ens familie hedder? - det tror jeg de færreste har. Ihvertfald udover de godt og vel 85.000 mennesker i danmark, der er ramt af demens sygdom. Jeg er inden for den seneste tid, bare sådan lige pludselig, blevet en af de mennesker som bliver betegnet som pårørende, og det er så uvirkeligt og uretfærdigt på alle tænkelige måder. Der er intet at gøre, andet end at sidde på side linjen og forklarer og hjælpe med det, den ramte ikke kan huske.

Idag, d. 21 September, er det den officielle Alzheimer dag. Hvilket vil sige at der i hele landets Bilka og Føtex butikker bliver solgt "huske kager" til fordel for de demente og deres pårørende; også koster de kun 5 kr! Jeg har meldt mig som en af de forhåbentlig mange frivillige, som vil gå rundt idag og fortælle og dele små sedler ud i Bilka og Føtex, som gør folk opmærksom på det her, og at man kan støtte, ved at købe en lækker lille kage, til 5 kr. Hvor fantastisk er det ikke lige? Jeg synes det er så god en idé, og håber der er mange derude, der får lidt ekstra lyst til kage, når de ved at de støtter samtidig.

2 kommentarer :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...