Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

20.1.13

Lav chokolade kage på 5 minutter

Chokolade kage? På 5 minutter..? Også i en mikrobølgeovn? That's right. En fremragende måde at få indtaget lidt ekstra unødvendige kalorier på. Eller bare hvis man har uimodståligt meget lyst til chokolade kage, og at dette er den eneste udvej. Selvfølgelig er den ikke en fremragende luksus kage, som hende fra klassen, altid havde med, når der var kage dag - Men den slukker lysten til kage, også smager den faktisk også ganske udmærket, og det bedste ved det hele; fem minutter. Generelt er jeg egentlig ikke så meget til chokolade kage, men man kan jo få øjeblikke, hvor hvilken som helst kage er god, også er det jo heldigt at portionen ikke er så stor. Også kan man jo tilføje noget ekstra, alt efter hvad man har lyst til? Måske vanilje sukker, chokolade stykker, eller en form for nødder? Det er jo helt op til sig selv. Måske det også ville kunne lade sig gøre, med andre kager. Hvem ved!

De 3 gange jeg har lavet sådan en kage her, har den fået omkring 2-3 minutter, i mikrobølge ovnen. Men man skal helt klart stå klar, for at holde øje med kagen -  Det går hurtigt.

Ingredienser; 

3 spsk mel.
3 spsk sukker.
1 spsk kakao pulver.
½ tsk bagepulver
1 æg.
1½ spsk olie.
3 spsk mælk.

14 kommentarer :

  1. Det lyder vildt lækkert og nemt! Smider du så i ovnen i hvor lang tid? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, ja! Det var en mindre vigtig detalje jeg glemte der. :D

      I mikrobølgeovnen, omkring 2-3 minutter, alt efter hvordan man gerne vil ha' den! :) Jeg synes at den hurtig bliver meget hård og tør, hvis den får bare lidt for lang tid. :)

      Slet
    2. Tak, det må jeg helt sikkert prøve :)

      Slet
  2. Ej hvor fedt! Det skal jeg helt sikkert prøve! ;-)

    SvarSlet
  3. Ej, hvor smart! Tak for det :D

    SvarSlet
  4. må man godt det? :-) altså jeg tænker at der er æg i, er det så "sundt" det ikke er kommet i ovnen? :D

    kig gerne forbi. http://byayakarim.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Dét var da egentlig et ret godt spørgsmål. Jeg tænker at der er mange, virkelig store trænings freaks, som direkte bare "drikker" æg, så jeg tror ikke der sker noget ved det - andet end hvis man selvfølgelig ikke kan tåle det! :)

      Slet
    2. hvis bare det bliver tilberedt (over 100 grader tror jeg) så skulle den være fin. :)

      - caja, www.cajabfp.tk

      Slet
  5. Jeg lavede det idag, her for ikke så lang tid siden, og det er SUPER lækkert! Som du siger er det selvfølgelig ikke en super kage, men den smager faktisk godt! Nam! :D Læg endelig flere opskrifter ud, hvis du får lavet nogle andre, super hurtige lækre kager! ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih, hvor godt at høre. :D
      Og det vil jeg gøre! :)

      Slet
  6. OMG! Hvor er det bare smart! :-)))

    // Faymary
    http://faymaryhuish.bloggersdelight.dk/

    SvarSlet
  7. Mhhh.. En hurtig google søgning efter en lyn-kage, og jeg fandt denne opskrift ;O) tak for den. Super god er den ;O)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...