Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

8.1.13

Det sidste af December

Det glitrende jule-eventyr er allerede pakket væk, i store kasser. Hos os er det en tradition, hvis man kan kalde det det, at det bliver pakket ned, nytårsdag; for som min far siger "man kan ikke både slutte og starte et nyt år, med at fejre jul", og på sin vis, har han jo faktisk ret. Dagen før, pakkede jeg alle tingene ned, ting efter ting, nisse efter nisse. På en måde synes jeg egentlig at det var meget rart. Jeg synes hurtigt at julepynt kan få det hele til at se uoverskueligt og rodet ud; men det er bare så hyggeligt. Jeg kunne heller ikke dy mig, og lod altså juletræet stå, bare lidt endnu, med de fine røde, glitrende kugler, og skinnende lys. Som det stod der, var det bare så eventyrs agtigt - fuldstændig som de klassiske gode julefilm, fra Amerika.

Selvom at der var en voldsom snestorm der valgte at besøge Nordjylland den 23 December, behærskede Nicolaj, min lillebror og jeg, os en tur i Aalborg storcenter. Jeg fik købt to elskværdige kagedåser med de fineste disney motiver, som senere blev fyldt op med klejer og vanilje krænse, men inden hjemturen, besøgte vi lige sunset. Selvom vejret var voldsomt, gjorde det bare ét eller andet ved den sidste dag inden jul; det var hygge, på alder højeste plan.

Flere år skulle der til, før jeg fik taget mig sammen til at kaste mig ud i projektet; honningkage hus. Køn synes jeg egentlig ikke at det endte ud, men iforhold til hvor overraskende svært det egentlig er, er resultatet da meget godt. Min svogers søn var ihvertfald meget begejstret. "Det ligner heksens hus, fra eventyret", og dét har han jo ret i. 

Den længe ventede aften i December, blev fejret med min lille familie, tæt på, og læssevis af flotte indpakkede gaver, familie billede foran kamera på stativ, og en selvudløser fjernbetjening i hånden, og et væltede juletræ; længe leve elektroniske juletræslys. Vi spiste massere af mad, grinte og ventede længe på den alt for lækre ris'ala'mande, imens der blev drukket sodavand af rødvinsglas, og imens min lillebror fortsatte med at spise mere rødkål, end han spiste kartofler. - og det hele var med til at gøre det til den jul, som endnu engang var en af de bedste.

7 kommentarer :

  1. Super fin blog!
    Skal vi følges:)
    josepinelinneberg.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak. :)

      Du har skrevet din blog forkert, men fandt fejlen - har lagt en kommentar hos dig. :)

      Slet
    2. Hov, ja det kan ske:) Tak for den, jeg kan desværre ikke se at du følger min blog? Jeg følger i hvertfald din nu. Håber du vil kigge om der kunne være sket en fejl:)

      josephinelinneberg.blogspot.com

      Slet
  2. Ih, så hyggeligt med dine lange jule indlæg :D

    SvarSlet
    Svar
    1. hihih, tak du! Selvom det nok er ved at være det sidste, for denne omgang. ;)

      Slet
  3. Hvor købte du de disney dåser? :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...