Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

14.11.12

Verdens bedste banankage

That's right. Herhjemme er vi alle sucker for en god banankage - ikke mindst min lillebror, som i ren protest mod lysten til kagen, og dét at der ingen var, begyndte at bage sin egen. Efterfølgende har jeg i samarbejde med ham, prøvet at lave utallige banankager, alle ud fra forskellige opskrifter, og med lidt trylleri og "lidt af det, og lidt af det", er vi nu kommet frem til en opskrift som har fået folk til at sige at det er "verdens bedste banan kage". Den ser ikke ud af meget på billedet, og må ærligt indrømme at jeg kom til at putte alt for mange chokolade stykker i efter min smag. Men kagen er - jeg vil intet garantere.. kun næsten - virkelig lækker, og kan jo både laves med chokolade, og uden, alt efter hvad man lige har lyst til. Ommenom, og velbekomme.

3 bananer.
1½ dl. sukker.
3 æg.
1 tsk. bagepulver. 
2 tsk. vanilje sukker.
50 g. smør.
2 dl. hvedemel.
(ca. 100 g. chokolade (jeg har brugt 150 g. i kagen på billedet, puha).

4 kommentarer :

  1. Lavede den idag, den er FOR lækker!!! :)

    SvarSlet
  2. Mh! Jeg tilføjede meget mere chokolade, hvilket gjorde den chokolade-kage-agtig, men med banan smag. Virkelig lækker!

    SvarSlet
  3. Hvorfor har du ikke lavet en vejledning til, hvordan man laver kagen? Det er lidt svært at vide rækkefølgen og hvor meget ovnen skal sættes på, osv :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...