Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

29.10.13

Tema-tirsdag #11: Lav dine egne træstammer og romkugler, hurtigt og nemt

I en gruppe på facebook, så jeg at der var en der havde skrevet, at man kunne lave sine egne "trøfler" som hun kaldte dem, af det indpakkede kage, som man kan købe i super markeder. Jeg har arbejdet i en bager, hvor vi hver dag skulle pakke kagerne ned, så det kunne blive leveret tilbage til bageriet, for derefter at blive lavet til romkugler, og træstammer. Folk køber dem jo gladeligt, - også selvom at de kigger lidt, når de får afvide at det er "gammelt" kage, som der lige er blandet om med lidt ekstra. Her hjemme er min far og hr. kæreste ihvertfald en meget stor fan, af dette gammelt kage, pyntet med krymmel; og især marzipan. Jeg har førhen kastet mig ud i projektet om at lave dem selv, (læs indlæggende lige her og her) men denne gang synes jeg faktisk det gik meget bedre - og så meget hurtigere! Det eneste mén, er at krymlen skulle ha' været det "aflange" istedet for de små kugler, også skulle marzipanen ha' været hvidere. Det ser altså bare bedre ud.

1 Mazarin tærte.
1 Hindbær roulade.
2 spsk. kakao pulver.
2 tsk. hindbær marmelade.
Rom aroma efter smag. 

8 kommentarer :

  1. De ser super lækre ud!

    - behindtheattitude.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes også at jeg slap ret godt fra det. ;-D Marzipanen måtte dog gerne være blevet mere hvidt, men de bager, kan bare trylle lidt mere end os andre. :-P

      Slet
  2. Det ser mega lækkert ud! Skal jeg vidst lige have prøvet.

    - Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Det synes jeg helt klart du skal kaste dig ud i! Vil tro at man sagtens kan bruge lige præcis det "supermarkeds kage", man nu vil. :-)
      De smagte meget af hindbær, nu hvor der var en hel hindbær roulade i. Så det er jo en smagssag. :-)

      Slet
  3. Det er nemlig så nemt, og så mega lækkert :D Yumyum!

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Blev helt overrasket over så nemt det var! - Og at jeg aldrig havde tænkt på det! Altså altså. :)

      Slet
  4. Hej. Rigtig fed blog du har! Kig forbi min hvis du får lyst :)

    //Line
    www.Linebiine.blogspot.com

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...