Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

6.10.13

Nordvest

Det er egentlig ved at være et godt stykke tid siden, at jeg var inde at se filmen "Nordvest". Da filmen for et stykke tid siden udkom på Dvd, tænkte jeg at det måske var på tide, at jeg fik udgivet min anmeldelse. Jeg kan så godt li' at skrive dem her her - selvom at det er for min egen fri vilje. Jeg synes det er hyggeligt at læse film anmeldelser, for at få lysten til at se en film; og derfor synes jeg også at det er lige så hyggeligt at skrive dem. Nordvest er helt klart en film jeg skal ud og ha' fat i. Den sætter tankerne igang, og er et sandt bevis på, at lette penge, meget sjældent er det smarteste.

18 årige Casper bor med sin mor, lillebror og søster i en lille lejlighed i Nordvest, i København. Til dagligt laver han ikke noget; andet end selvfølgelig at hænge ud, og lave indbrud med sin kammerat Robin. (som spilles af Kidd). De går hovedsagligt efter de dyre designer sager, som de efterfølgende sælger videre til Jamal, som styrer en mindre bande i kvarteret, så Casper bla. har råd til at forsørge sin familie tiltrods for sine kun 18 år. Casper render ind i en ny - og endnu større bandeleder, i nabolaget. Bjørn har store forbindelser og et kendskab til rocker miljøet, og en godt betalt forretning. Casper bliver tilbudt at være med i en lille del af det hele, som ikke kræver så meget af ham. Men fristelserne - og de muligheder der pludselig kommer i alle de penge, bliver alt for fristende. Man er ikke ét sekund i tvivl om, at der ikke vil komme en "happy end" lige godt hvor meget man håber på det; for det kommer der ikke, i dét miljø.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...