Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

10.12.12

DIY | Stor julestjerne, ud af bon-papir

Er man lige flyttet hjemmefra, og det er første år, hvor man skal ha' pyntet sin egen lille hybel op med jule pynt, imens at pengene ikke er alt for store? Er værelset kedeligt, og alt mors julepynter, står og pynter i både stue og spisestue, men intet på dit værelse? Eller har du måske bare lyst til at lave din egen pynt; som samtidigt er lidt unik, og ikke set ret mange steder? Ahh, jeg har en idé til dig.

For efter hånden et par år siden, var jeg med min mor på arbejde. Hun arbejdede på et kreativt værksted, hvor hver eneste søde dame, sad og strikkede, lavede flotte dukkehuse, og de fineste kjoler. Pludselig kom der en dame hen til mig, og spurgte om jeg kunne finde ud af at lave sådan nogle stjerner, som hun havde til at hænge inde på hendes kontor. Hun fortalte at hun ikke selv havde lavet dem, men at hun synes at de var lidt sjove og specielle - eller egentlig ikke fordi at de er specielle; men fordi at man ikke ser dem alle steder. Faktisk er det eneste sted jeg har set dem, der. Hun ga' mig en bon-rulle, også havde jeg også lidt beskæftigelse. Alt imens at de arbejdene folk sad og lavede videre på deres kjoler, og dukke huse, sad jeg midt på gulvet, fyldte en helt masse, og flettede mine helt egne - gigante (eller ihvertfald meget store) jule stjerner.

Jeg prøvede lige igen, her for et par dage siden. Jeg har en meget gammel regne maskine gemt væk i en kasse, og havde derfor et par bon-ruller liggende. Vupti, og sæt igang. Med lidt spray maling, og en snor i, så er lidt af julepynten reddet. Også er det jo samtidigt hyggeligt at lave.

2 kommentarer :

  1. Har du en guide til hvordan man laver stjernen? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, dog ikke. Den er i hovedet. Men vil tro at man sagtens kan finde en, med en lynhurtig søgning på google. :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...