Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

26.4.11

Fra mobning til volds anmeldelse


Min ven, Mads, var igår (25 April) Med i politi programmet "Station 2". Han stod frem og fortalte om hans
folkeskole år. "Det var et rent helvede! Ingen burde gå igennem sådan noget" - Fortæller han.

"I idræt, sparkede de boldene efter mig, de tog mit håndklæde og sådan noget, når jeg kom ud fra
badet. De gemte, og skrev på mine ting, spyttede på mine ting, slog mig, skuppede mig.. Piftede min
cykel, altså - Det var sådan noget"

Han fortæller at han en vinter dag, blev revet fat i, og er ved at blive løftet udenfor, men istedet for at give ham sne, ender han med at få tæsk, på gangen. Det blev for meget for hans forældre. De meldte de personer til politiet.

Se station 2 klippet, lige her.

Det hele handler om at mobning meget vel ender i vold. De snakker også med en som har fået en dom for
vold, og idag bor på et opholdssted, og kun ser sin familie i weekenderne.

Jeg har selv været ude for præcis det samme som Mads - Eller, det vil sige at det aldrig er endt i vold. Men
ellers.. Jeg ville aldrig kunne gå frem med det, på samme måde som han har. Ved at fortælle det på landsdækkende tv. Men som han har sagt til mig, har han udelukkende gjort det, for at hjælpe nogen der står
i samme situation - For selv om man ikke lige tænker over det, er der meget mobning, i alle klasser, på alle skoler.

Thumps up, Mads.

6 kommentarer :

  1. Han er pissesej, når han tør at stå frem og fortælle. Stort klapskulder herfra.

    SvarSlet
  2. Hvor er det stærkt gået af ham! Respekt..

    SvarSlet
  3. Godt indlæg! Mobning kan gøre så meget ved folk. Indda ødelægge livet. Man har jo ar for altid.. Det er slet ikke fair, at folk skal gå igennem sådan noget.. Respekt til Mads, at han tør stå frem sådan.

    Love

    SvarSlet
  4. jeg har været igennem fuldstændig det samme. jeg havde bare ikke modet til at få det anmeldt - for hvad ville der så ikke ske? - det er så sejt gjord, af ham (: !

    SvarSlet
  5. mig igen ^
    - du burde vise Mads, disse kommentare. han burde se, at folk står bag ham, og viser ham respekt for at han tør stå frem med det (:

    SvarSlet
  6. Jeg har vist ham kommentarene, nu. :-) Han er rigtig glad for støtten!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...