Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7.9.14

Lille hjerte

Image and video hosting by TinyPic
Jeg er vild med Ankerstjerne. Der er noget ved ham der gør det hele lidt rørende, ægte og fuldstændig ærligt. Alt det personlige han formår at få presset ind på 3-4 minutter; og bare dét, at kan gøre det igen og igen og igen. Derudover er jeg også ret vild med at jeg har samarbejdet med så mange forskellige kunstnere allerede. Rasmus Seebach, Burhan G, Hej Matematik og feks. nu, Shaka Loveless. Et syngende omkvæd, og en ellers fuldstændig ærlig, rappende tekst. Jeg er vild med det, Hr. Denne gang er det "lille hjerte" der i dén grad har sat sit fat i mit hjerte. En sang om at få afvide at man skal være far, men at det øjeblik der skulle ha' været "stort og smukt", blev ødelagt på mandens måde at reagere på. Men efter mit indblik, ender det hele ret godt; for tænk hvis nu det lille hjerte dér, behøver ham så meget, at det kunne lukke hans eget hul i hjertet. Ta' et kig på teksten, som jeg har skrevet ned.

Lille hjerte, lyric;


ude i mørket et sted, begynder et hjerte at slå
lille hjerte jeg ved jo at du ikke kan forstå
jeg er slet ikke modig, nok til at passe på dig,
lille hjerte hvorfor har du valgt mig

han smækkede døren bag sig, sagde han havde brug for luft
et knækket øjeblik, det sku' ha' været stort og smukt
men panikken fik det bedste af ham og han skred
hørte hende græde i opgangen bag ham, men han var ligeglad
ud på gaden, ind i bilen, han sku' bare væk derfra
tænkte jeg hader mig selv, for jeg ved hun elsker mig
men jeg ikk' klar for fanden, jeg' nærmest bare et barn selv
kan fandme da ikke være far til noget barn, vel, vel? 
hans hjerte banker, der kaos oppe i hans tanker
hvem har sagt at han overhoved ku' være noget som helst for andre
hvem har sagt at det var dem forevigt, sagt at han var færdig
med det frie liv, by ture alt det der helt ærligt
hvad sku' han ku' lære et barn, hvad sku' han ku' gi'
babymad og bleer, shit, ikk' med hans økonomi
det ikk' fordi han vil stikke af fra noget ansvar,
men ved hun ikk' at han har de samme gener som hans far
og han bar' vil fucke det helt op, selv i bedre tider
vil han bar' blive endnu af de fædre der skrider og det nægter han
måske det er at lege gud - men han kan ikke se en anden vej ud
det ender i tårer

ude i mørket et sted, begynder et hjerte at slå
lille hjerte jeg ved jo, at du ikke kan forstå
jeg er slet ikke modig, nok til at passe på dig,
lille hjerte hvorfor har du valgt mig

han har altid sagt til hende at hun var for god for ham,
hun plejer at sige det ved hun godt, men at hun tror på ham
og hun har set hans værste sider, tænk at han så skrider
når han ved at det er nu hun har allermest brug for ham
han skammer sig, hans dæmoner leger med valget
om at brage gennem langebros gelænder ud i vandet, 
men han standser, og mærker pludselig noget han aldrig har følt før
indser at der er intet i verden kan ikk' ku' gøre, hvis det' for hende
for hun ser et lys i mørket som han bær'
måske er grunden til at han er så kold som han er, 
slet ikke at han ikke har noget at gi' alligevel,
måske har han bare manglet nogen som han ku' gi' det til,
og måske, var alle de ting der var fucked up i hans barndom,
bare så han vidste præcis hvad han sku' lave om,
måske det lille hjerte her behøver ham så meget,
at det ku' luk' hullet i hans eget,
før det ender i tårer

ude i mørket et sted, begynder et hjerte at slå
lille hjerte jeg ved jo at du ikke kan forstå
jeg er slet ikke modig, nok til at passe på dig,
lille hjerte hvorfor har du valgt mig

lille hjerte, lille hjerte

jeg ved ikke hvordan, men for dig kunne jeg lære det
lille hjerte, lille hjerte
uanset hvad du har brug for, så vil jeg være det
og hvis du tror jeg kan, så vil jeg være det

ude i mørket et sted, begynder et hjerte at slå
lille hjerte jeg ved jo, at du ikke kan forstå
jeg er slet ikke modig, nok til at passe på dig
lille hjerte, tak for, at du valgte mig

lille hjerte, lille hjerte,
lille hjerte, lille hjerte,
(lille hjerteee)
lille hjerte, lille hjerte
lille hjerte, lille hjerte

6 kommentarer :

  1. ej hvor er den god !!! tak for deling :D!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også bare HELT vild med den. Er så tosset med Ankerstjerne!
      Og det var så lidt - jeg er glad for at du deler min begejstring!

      Slet
  2. Awesome ! Tak for tekst !

    SvarSlet
  3. Kan den findes på spotify i fuld normal version ? :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...