Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

18.9.14

Friends, 20 years anniversary // facts

Image and video hosting by TinyPic
Jeg er kæmpe stor "venner" fan. Jeg har stortset vokset op med serien, og har set den ufattelig mange gange, og kan alle scener udenad. Min lillebror og jeg sidder tit og siger sætningerne på samme tid som i fjernsynet, fordi det simpelthen er blevet printet ind med årene. Ingen overraskelse at man har set det så mange gange, når jeg finder ud af at de kan fejre at det er 10 år siden at det sidste afsnit blev indspillet; og dermed også 20 år siden, at det hele startede. Jeg synes det er helt vildt. Serien er lige så gammel som jeg er, og stadig på top listen, hos mig.

Jeg har fundet lidt elskelige klip på youtube. Og lad os så komme i gang med nogle "venner" facts.

  • Serien skulle egentlig hedde "Insomnia Cafe", så skulle den hedde "Friends like us", så "Six of one", til sidst landede valget på "Friends". 
  • Alle skuespillerne har kysset hinanden mindst en gang. Undtaget Monica og Phoebe. 
  • David (kæreste med Phoebes) gik til prøve spilning som Joey to gange.
  • Matt Le Blanc havde kun 60 kr tilbage, og hans næse var forslået, da han kom til casting. Han købte sig en god portion varm mad, da han fik rollen som Joey.
  • Det var aldrig meningen at Rachel og Ross skulle finde sammen i serien. Det endte ud sådan, fordi de havde kemi i virkeligheden.
  • Produceren ville ha' at Courtney Cox skulle spille Rachel, men hun bad om at spille Monica, da hun synes at karakteren var stærk.
  • Lisa Kudrow havde en gæsterolle som Ursula Buffay i serien "Mad about you", i to år før friends startede. Det blev bestemt at de skulle lave en tvilling til Ursula, for at lave en "crossover" imellem de to serier.
  • Paul Swain var ansat til at tegne og skrive på tavlen, der hang på Joey og Chandlers dør.
  • Den store hvide hund som Joey købte, og som senere flyttede med ham ind til Chandler, var i virkeligheden Jennifer Anistons. Det var en hun fik i "held og lykke" gave af en ven, da "friends" startede.
  • Episoden "The one after Vegas" var dedikeret til Coutney Cox og David Arquetts bryllup, og derfor havde alle skuespillerne skrevet "Arquett" efter deres eget navn, i introen.
  • Courtney Cox og Jennifer Aniston spiste den samme frokost, i 10 år.
  • Den lille ramme på Monicas dør, var egentlig et spejl. Men det blev smadret.
  • James Michael Tyler var statist i kaffebaren, men fordi han var den eneste som kunne lave cappuchino, gav produceren ham en fast rolle og et navn: Gunther.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...