Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3.7.14

Femten, flot og fin

Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Under en oprydning i min morfars hus, fandt jeg en lille sort bog, med bøjede sider. Jeg åbnede den, og læste den ene side efter den anden. Den var fyldt med skrå kringlet skrift, skrevet med en sort fyldig kuglepen. Det var min mormor der havde skrevet i den. Jeg kunne nemt genkende skriften; jeg har nemlig aldrig rigtig kunne læse den. - Men jeg forsøgte. "Der sad en mariehøne på min hånd 'det må betyde lykke', og ganske rigtigt. Vi har fået barnebarn nr. 3. Når han bliver stor, kan vi fortælle ham, at han blev født på en dejlig varm sommerdag". Hun havde nok aldrig regnet med at den lille tekst der var skrevet ned fra nogle af hendes dage, skulle læses af hendes mellemste barnebarn, godt fire år efter, at hun ikke længere er her. Men jeg er urimelig glad for at jeg læste siderne igennem, og ikke bare kastede bogen til højre, og gik videre i oprydningen. Nu ved min lillebror, at min mormor tænkte at når han blev stor, flot og fin, skulle han ha' at vide at han blev født på en dejlig varm sommerdag.
Og en dejlig varm sommer dag, var det i den grad. Han blev fejret, forspist, og fik en masse gode gaver.

1 kommentar :

  1. Ej, sikke en dejlig ting at finde <3 Dejligt at I har nydt dagen og at jeres mormor kunne være med på en anden måde (:

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...