Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

11.4.12

En kongelig affære

Jeg var i sidste uge, inde og se en kongelig affære. Lidt spontalitet og en 10 minutters snak om at det skulle være den, var vi på vej i biografen. For en fire/fem år siden, gik jeg rigtig meget op i kongehuset, hver gang nogle snakkede om at kronprins Frederik var født i dét årstal, kunne jeg eks. altid rette dem i det, hvis det var forkert, fordi jeg vidste lige præcis (sådan set) alt om det. Nogle gik op i ridning, andre i biler - Jeg gik op i kongehuset.

Derfor var det jo sådan set også et must, fra min side af, at skulle se filmen En kongelig affære. Uden af røbe for meget, handler filmen om den intet mindre en sindsyge kong Christian d 7 (som spilles af Mikkel Boe Følsgaard), hans dronning Caroline Mathilde (Som spilles af svenske Alicia Vikander) og hvordan han blev gift med hende, uden at have mødt hinanden. Det hele ender meget voldsomt og hemmelighedsfuldt, ikke mindst for lægen Johann Struensee, som spilles af Mads Mikkelsen.

Filmen er noget der minder om 2½ time lang, og kunne helt sikkert ha' været skåret lidt ned, uden det havde gjort det store forskel på filmens indhold, men det hele er så ægte, kongeligt og helt eventyr agtigt, at det lige er til at holde ud. Ihvertfald er det en film jeg vil ha' i min samling, når den kommer ud på dvd. 

1 kommentar :

  1. Det fede er at jeg har været inde som dubber til den filmen, og er en af vagterne der råber til alle dem der kræver deres penge tilbage og alt muligt :D samt dem som råber efter ham :D :D

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...