Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

21.8.13

Iphone 5, yndlings apps og 3

I sidste uge røg mine forældre lige et ordenligt hak frem i nutiden. Begge mine forældre har nu skiftet deres forholdsvis gamle Sony erricons telefoner ud, med Iphone 5. Så der gik lige et par dage med at forklare at der altså kun er to knapper på sådan en smart smartphone, og at det er helt normalt at man kan se sig selv, når man trykker på front kameraet. (Flash back tilbage til da jeg skulle lærer min mormor at det var på den grønne knap, hun skulle tage sin telefon, og ikke på den røde..) Om en uges tid må jeg ha' hentet smiley-appen, så min far igen kan begynde at bruge den lille gule smiley, med solbrillerne på! 
INSTAGRAM;
Alle kender det, de fleste bruger det - og vi elsker det jo! At tage billeder med vores allerede elendige Iphone kamera, for derefter at gøre billederne endnu dårligere, ved at klaske et filter hen over; men de bliver jo bare så fine, og beskriver hverdagens små glimt så eventyrligt, og lige sådan vi vil ha' det.

STEPS MANIA;
I nogen tilfælde kan jeg ret godt li' at gå med skridttæller, andre gange ikke - det kommer naturligvis an på resultatet, når man kigger på den, sidst på dagen. Da jeg så at man kunne få en som App, måtte jeg lige ha' den hentet, bare for at se hvor meget man egentlig får gået sådan en helt almindelig dag, når man alligevel har sin telefon i lommen. Som man måske også kan se på billedet derfra, så får man små trofæer når man har gået x-antal meget (eller lidt!). Der er feks. maraton manden, som holder styr på hvis man nu har enten løbet, eller gået et maraton i løbet af dagen, men der er også sofa-kartoflen, hvis man nu bare har lagt og dovnet den lidt.


SHAPE UP;
Shape up er en app til dem der ønsker at holde styr på deres mad indtagelse. Om det så er grundet ønsket vægttab, eller bare for generelt at holde det nede, og ha' styr på det. Man kan scanne stregkoderne på sine forskellige madvarer hvis man ikke lige kan finde dem inde på app'en, også kan man skrive hvor meget man har spist eller drukket, også regner det det ud for en, og på den måde kan man holde styr på sin indtagelse af mad og drikke.
TILBUDSUGEN;
Nogen gange kan det godt være ret svært at holde styr, og øje, med de gode tilbud. Med denne app er det lige til. Jeg har feks. brugt den meget til at holde styr på hvornår der var skyr på tilbud, og hvor henne. Igår søgte jeg bla. også efter cult cola, og fandt ud af at de i de her dage, koster en 10'er i netto! Så nemt, og lige til.

Man kan købe en sprit ny Iphone 5, hos 3.dk, lige her

2 kommentarer :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...