Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

9.4.13

Siden sidst...

Jeg har været hjemme ved Nicolaj, spist "om kap" i kyllinge hotwings, givet påske buket, lavet kage, spist morgenmad på sengen, set film, og slappet af i hygge-buket, og store trøjer.
Jeg sad midt i sengen, og fyldte det hele. Kl. var 21, aftenen før påskefrokost - og jeg fik den fremragende idé, at lave en lille skattejagt, til Nicolajs nevøer og niece. Det hele startede med at der bare skulle gemmes et lille påskeæg til dem hver, ude i haven; og pludselig sad Nicolaj og brændte "gamle breve", jeg lavede små poster, og en lille mindre planlægning, omkring hvor de forskellige ting skulle gemmes, og hænges op. Nicolaj sad med karameller, og hang snor på dem, så de kunne hænges op i hele haven, og derefter hang vi poster rundt i huset, for næst at stå tidligt op mandag morgen, for at hænge karameller og poster op; og gemme påskeæg rundt i haven - Dét var en succes.

Vi har spist året første is hos Rasmus Klump i Hals, og min mindre beundring for deres fine kræmmerhus, med Rasmus Klump på, er nu gået videre til Nicolaj. Noget af det bedste er altså sådan en kæmpe is, selvom at man langt fra kan spise det hele af den, hvor noget af det værste nok er, at skulle vælge blot 3 varianter, ud af de mange tiltalende slags..

Jeg har været til konfirmation på fyn, hos min fætter. Tidligt op, og sent i seng. Der var kinesisk tema, som i dén grad var gennemført. Rødt dækket bord, med bordkort hvor der blot var tilføjet et lille "tegn", også stod man ellers der, og var på bar' bund; indtil at Lasse kom med tilhørende sedler, hvor både tegnet og navnet var på. Så gik findelegen ellers igang. En ret sjov idé faktisk. På bordet var der suppe tallerkener, og tilhørende kinesisk suppe ske, og pinde. Maden var bestilt var en kinesisk restaurant i byen, og rundt omkring i lokalet hang der kinesiske drager.

4 kommentarer :

  1. får virkelig lyst til is!
    fine billeder :)

    eslublog.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Ej hvor er de navne skilte fede!!! Elsker det med michael jackson :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...