Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

16.4.13

Protein pandekager

Man høre om det hele tiden. Salat, mandler, skyr, protein, rigeligt med vand, og alt det. Men det er bare som om, at det hele bliver for meget. Selv bryder jeg mig ikke om salat, indtil for nyligt pillede jeg faktisk ganske almindeligt grønt salat ud af min sandwich, fordi jeg simpelthen ikke kunne li' det, hvilket bare meget hurtigt, før det meget problematisk at lave noget lækkert sundt mad, når det eneste der overhovedet minder om en grøntsag, man kan li', er agurk. For et stykke tid siden opdagede jeg så mirakel produktet, skyr. Og lige siden har jeg prøvet at lave diverse ud af det - Ser tit at folk kommer med bemærkningen "Sludder, alle kan lave mad, det gælder bare om at følge opskriften virkelig nøje!" I min verden er det omvendt. Hvis jeg ønsker at der skal mere i, eller noget helt andet; så kommer der dét.

Enden et andet lille skyr projekt, var jeg nede ved min morfar og fandt min mormors gamle (eller, faktisk slet ikke brugte) stavblender, med shaker flere forskellige knive, piskeris, skål og det hele med til, virkelig smart; Specielt til det, som jeg skulle bruge den til.

3 dl. havregryn.
5 dl. skyr.
3 ægge hvider.

Blend havregryn til mel-lignende smulder, hæld det over i en skål, og rør sammen med skyr og æggehvider, og rør sammen. Tilsæt evt. søde-middel fra Isis som kan købes i de fleste forretninger. Server evt. med skyr og bær, eller hvad man ellers har lyst til. 

7 kommentarer :

  1. Ser lækkert ud! :) Hvad er det hvide? :)

    SvarSlet
  2. Spørger sikkert dumt :o
    Men hvad er ægge hvider? :p

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæhæ! Det er det "gennemsigtige" flydende noget i ægget, når du knækker det ud. :)
      Det kan også købes for sig selv, i de fleste supermarkeder. :)

      Slet
  3. Ej, hvor ser det godt ud(:

    Du er velkommen til at kigge forbi min blog(:

    www.dyreglad-pige.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Også smagte det også rigtig godt, hvilket jo bare er dobbelt op! :)

      Slet
  4. Hej Daniella!

    Din blog har fanget vores opmærksomhed på grund af kvaliteten af de opskrifter. Vi ville være glade, hvis du ønsker at deltage i Findeopskrifter.dk, så vi kunne oprette forbindelse til den.

    Findeopskrifter.dk er en søgemaskine, der samler de bedste danske madlavning blogs fra internettet.

    Flere hundrede blogs er allerede registreret her og drage fordel af den trafik, vi sender til deres websteder.

    For at deltage Findeopskrifter.dk, bare gå til http://www.findeopskrifter.dk/kom-med-i-madblogstoppen

    Hav en dejlig dag!

    Med venlig hilsen
    - Elin, Findeopskrifter.dk

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...