Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

16.5.12

"#%("#=%? !!!! Jeg bliver sindsyg

Jeg er ved at blive sindsyg af folk der ikke kan gøre andet end at hate. Når man sidder sådan en helt almindelig onsdag, og facebook ellers bare er logget på, og der lige pludselig popper et billede op, hvor en har kommenteret et billede af en jeg kender, som der kender en, som der.. kender. Også læser man lige kommentarene fordi man keder sig - Og det fucking svømmer i nedladende kommentare - Bliver Danmark aldrig bedre?!!?!? Jeg bliver jo sindsyg. Folk i min lillebrors klasse kalder hinanden for diverse skælsord som jeg ikke engang kunne udtale i den alder, min kærestes 5 årige nevø, går og kalder hans 7 årige kusine for "so", og hvis der bare sker det mindste i trafikken, hidser folk sig op, og viser den berømte lange finger frem. Hvad helved gik der galt.... Ikke at sige at det hele er blevet værre, i løbet i årene. I alle mine folkeskole år, blev jeg van til at blive svinet til, og kaldt diverse. Men hvad sker der for at det hele aldrig formår at blive bedre? Feks. går facebook jo helt amok med "Danmarks sødeste/flotteste/bedste, hvad ved jeg.." Endda forældre der nærmeste udstiller deres børn, og sviner andre unge forældre til, fordi deres barn bare SKAL vinde titlen som "Årets sødeste baby" på fucking facebook. Seriøst! Forleden dag kom der endnu et billede op på min facebook, fordi en af mine venner havde liket det her billede, fra endnu en af de grupper, denne gang en der hedder "Danmarks flotteste konfirmand 2012". Billedet var et en mor havde lagt ind i gruppen af hendes datter på hendes store dag, fordi den her mor selvfølgelig er helt vildt ovenud stolt af hendes datter, og det er selvfølgelig klart, hvem fanden ville ikke være det?! Den første kommentar der kom på det billede, var noget lignende, "ahhahaha, hun er jo overhovedet ikke noget der minder om det flotteste!" Og det er jo bare en af kommentarene, og langt fra en af de værste. Kommentare som "Hun fortjener jo slet ikke at leve", "hvad gik der galt med hendes ansigt??!", eller "advarsler" til moderen, som "Slet nu det klamme billede, inden det bliver værre for din datter". Hvor kommer folk hen, med sådan nogle kommentare? Jeg forstår det fandme ikke. Jeg kender ikke pigen, eller kender nogle, der kender hende, men det gør mig sku sur. Jeg har aldrig været den der har fået afvide at jeg er tyk, eller noget som helst, men det gør ondt på mig, som almindelig person på den anden side af skærmen, selvom jeg intet har med hende at gøre. Prøv at tænk hvis det var personerne selv, der fik ting afvide som "Du fortjener slet ikke at leve, dit fede dyr". At folk sidder bag en skærm og kan føle sig fuld af magt til at gøre det, er forfærdelig. Hvad med bare at tænke inden i sig selv "Hold kæft hvor er jeg fuld af selvtillid, jeg synes jeg er flot i forhold til hende!" For det er sku okay! Men lige så snart at personen bliver såret, ødelagt og ked af det, er det langt fra fair. Hendes mor har lagt det billede ind for måske faktisk at vise hendes datter, at hun er stolt af hende, at hun synes hun er "Danmarks flotteste konfirmand", også ender det hele ud i, at hun helt sikkert har fået det rigtig rigtig dårligt. Igår var der faktisk noget i Aften showet omkring hade grupper på facebook, for dem er der godt nok kommet mange af. At der er nogle af grupperne der faktisk fortjener at være der, som feks. "vi hader agurken i mcdonalds burgere" er sku okay, men når det først kommer hen og bliver personligt, er det bare skide ærgeligt. Det er stadig helt okay at man ikke bryder sig om en person, sådan har vi alle det jo! Også mig. Jeg kan sidde lige nu, og komme på mindst 5 mennesker, som jeg overhovedet ikke bryder mig om, og sådan set kan sætte i båsen, "hader", men jeg sætter mig ikke ned, opretter en hadegruppe på facebook med personernes navn, for derefter at føle mig tilfreds. Der er sådan set ingen mening i at skrive det her indlæg, andet end at min frustration kommer ud, for folks adfær, eller Danmarks måde at takle det hele på, det bliver sku aldrig bedre, tværtimod. Jeg ville ønske at jeg bare som helt almindelig person kunne trylle, og lave det hele eventyrs godt, bare for at folk skulle opfatte at der sker ting på skoler, som de ikke har lagt mærke til. Bare for at klasse kammerater, lægger mærke til hvor ondt det gør, når de bare en gang, gør en ked af det. Bare for at vise personerne der har det hårdt pga. andre, at livet er fedt at leve, eller arbejdet sjovt at passe, eller skolen rar at være i, hvis bare folks viste lidt følelser og varme hjerter frem. Istedet for at være så skide arrogant og kølig, som alle jo er klar over, bare er en facade. Let's spread some love, og hjælp hvor der hjælpes kan!

6 kommentarer :

  1. Jeg elsker de indlæg, hvor du har skrevet en masse tekst! Du er fuld af mening og holdninger, og hold kæft jeg elsker det!

    SvarSlet
  2. "Og hjælp hvor der hjælpes kan"!!!! So true!

    SvarSlet
  3. Jeg er helt enig. Jeg får det så dårligt når jeg ser sådan nogle kommentarer..

    SvarSlet
  4. Er så uendelig enig med dig!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...