Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4.5.12

Der var engang... 4 maj, 2008

Hvor er det underligt det her. Virkelig underligt. Lige præcis idag, for 4 år siden, var det mig der blev konfirmeret. Jeg var en af de piger som havde glædet mig i flere måneder på at skulle i den her kjole, og det hele føles jo som var det de svævende dage, igår.
Jeg var meget tynd dengang, hvilket resulteret i at min konfirmations kjole selvfølgelig skulle syes ind. Da jeg kommer derind for femte gang, og endnu engang skal ha' syet kjolen ind, jeg prøver den, hun måler ind til det, og sætter nåle i. "På Torsdag er den klar", sagde damen. Torsdag? Der er helligdag om fredagen, de har lukket i weekenden og jeg skulle konfirmeres om Søndagen. Men ja, ja. Damen sagde jo Torsdag. Da vi kommer ind i butikken torsdag, og oven i købet skal ha' kjolen med hjem, er der en (kaffe?) plet lige midt på kjolen. Seriøst, nej, hvad? Min mor kigger intenst på denne plet, på den hvide kjole. Lidt efter får hun øje på at der er kommet hul i "tyldet" nede for neden. Hvad gik der galt.... "Vi har massere af kjoler på lager", ja det' er da meget flot, men noget der var umuligt. Heeeldigvis, kunne pletten trylles af, men hullet i tyllet måtte overleve.
(Mit ansigt udtryk var ganske uheldigt, derfor denne fine beskæring..) Blot et billede, så kjolen er lidt tydeligere.
Til sidst vil jeg ønske alle konfirmander anno 2012, et kæmpe tillykke - Og nyd nu for pokker den dag! Det er en af de dage som man lige godt hvad, altid kan huske og vil huske tilbage på - Og dem der allerede er blevet konfirmeret, håber I havde en helt fantastisk dag. :-)

2 kommentarer :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...