Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

29.11.13

Hyggelige uhyggeligheder

For et par weekender siden efterhånden, der holde vi som før nævnt, lidt halloween hygge for N's nevøer og niece. Jeg havde et godt stykke tid inden planlagt meget af det jeg skulle ha' lavet, og ordnet, da jeg virkelig er gennemført med den slags, og bare elsker at overraske små børn, med noget af den her slags; jeg har førhen lavet små skattejagter og lign. til de små i hans familie, og den indlevelse som de gør sig i tingene, gør bare at man får endnu mere lyst. Så natten op til, stod jeg i min svigerfar og svigermors køkken, og lavede muffins, og "afhuggede fingre". Derefter blev hele stuen pyntet op, og til sidst gik det ud over et af værelserne, hvor døren blev lukket af med sorte sække, og en masse spindelvæv, hvor de i skattejagten skulle ud på værelset, og kigge i skabet. Hvis de altså turde... 
Jeg kan huske at i en af de mindste klasser i folkeskolen, der havde min lærer lavet en sort sæk, fyldt med alt muligt mindre lækkert, som vi så skulle sætte hånden ned i, og fange et eller andet. Jeg kan bare huske hvor lidt der egentlig ville ha' hænderne ned i den sæk der, og hvor ulækkert det rent faktisk var. Jeg tænkte at det kunne være helt vildt fedt at lave nogle spande, hvor der stod at der var nogle forskellige uhyggelige ting i. Feks. fik Marius som er på det sidste billede, en spand hvor der stod at den var fyldt med farlige slanger; overraskende nok var han den første af dine to ældre brødre, og en enkel ældre kusine, som bare satte klør fem ned i spanden. Med det største smil på læben, sagde han lige så stille "det' spagetti". Og ganske rigtigt! Marius fandt sit skattekort, og kunne komme videre i jagten, på den hemmelige skat.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...