Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

19.11.13

Tema-tirsdag #14: Efterårs favoritter

Selvom at det er et farvel til bare tæer, strop løse trøjer, den sol brune hud, grill aftener og gå ture på stranden; så er der alligevel ét eller andet magisk over denne årstid. Overgangen imellem de helt friske grønne blade, der går over i mod de flere farvede, af orange, gule, brune og grønne - halvdelen ligger på jorden, og den anden halvdel hænger kort tid, stadig fast på sin plads. Lige i "skifte tiden", til at træerne bliver bare.
Jeg kan godt li' at være i god tid med alt der indeholder gaver. Jeg synes at det er så pokkers svært at holde det hemmeligt, dét at ha' købt noget til en, men ikke at skulle fortælle det. Men jeg vil bare også gerne ha' god tid til at få det hele på plads, og gøre lidt ekstra ud af det. Denne gang har jeg feks. lavet 25 pakker i min lillebrors pakkekalender - sådan at der er en at starte ud på, lige inden at det hele for alvor starter. Også har jeg lavet min egen julekalender til hr. kæreste, som han skal finde dato lågen på, og derinde er der nummeret på den pakke han skal åbne; jeg synes det gør det et lille tak hyggeligere. Både for ham, og mig. 
Der er bare ikke noget bedre end at kunne krybe sig ned i en dejlig varm, og stor sweater. Min svaghed er i den grad meget velegnede til den kommende vinter-tid. I h&m kan jeg ikke gå forbi deres afdeling med strømper, nat og undertøj. Jeg skal lige tjekke om der er lækre strømper; og på tilbage vejen skal det store bord, med sweatshirts også lige kigges godt igennem.
Da jeg stod i Disney store i luftig t-shirts og korte shorts, og med en iskold flaske vand i hænderne, der vidste jeg bare, at jeg ville blive uendelig glad; og komme til at bruge det daværende nye, men stadigvæk fine grisling krus, rigtig meget. Det er bare lidt som om, at varm kakao toppet med lidt flødeskum, bare kommer til at smage meget bedre, i fine krus.
Det er pludselig lidt mere okay, at tage en offday. Eller ihvertfald bare et lille break i varmen, imens kulden suser udenfor. Hvad er meget bedre end at gøre det med en god omgang Kongen af Queens, et opryddet værelse, og stearinlys. 
Man kan finde de efterhånden ret slidte; men til gengæld virkelig dejlige futter frem, hvilket jeg har benyttet mig meget af. Tænk at et meget billigt kup i Ginatricot, kan skabe så meget lykke, og behageligheder om ens fødder. Hihi.

2 kommentarer :

  1. gud hvor smart med den personlige kalender. hvordan har du lavet den? (:

    SvarSlet
  2. Er også helt betaget af din personlige kalender. Den er så fin og virkelig en god idé!
    Hele dit indlæg fik mig bare til at føle, hvorfor det lige er, at denne mørke, mørke tid også er så hyggeligt.
    .. og det krus! Folk griner ad mig, fordi jeg ikke kan undvære mit Disney krus. Men efter min mening så smager alting bare bedre når jeg drikker af det.
    Nød virkelig at læse dette, som du nok kan se :)

    eslublog.blogspot.com

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...