Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5.11.13

Tema-tirsdag #12: Pakke kalender til ham


Jeg elsker at lave pakkekalender, og har efterhånden gjort det rigtig mange gange til min lillebror, og seneste par år, til Nicolaj også. Da jeg startede, ville jeg ønske at der fandtes en lille guide til det, for at ér altså ikke altid lige nemt, at komme i tanke om mulige gaver, som ikke overskrider budgettet, som man har lagt. Jeg synes virkelig at det er hyggeligt at lave sådanne kalendere; købe, tænke, "bliver han mon glad for det her", indpakningen, dét at lave pakkerne i orde, så de får dem i den rækkefølge, som man har tænkt de skulle. Lave små nummer sedler (har en lille guide her), og selvfølgelig dét at give pakkerne til modtageren - som selvfølgelig er aller bedst, når personen ikke ved noget om det.

Dog synes jeg faktisk, at det godt kan være ret så svært at få købt 24 fine, bruglige og alligevel billige gaver. Hvis man bruge 1000 kr, på at købe 24 små gaver, ville man måske i sidste ende, hellere købe én stor gave, som virkelig ville blive værdsat og brugt. Derfor er det vigtigt at være ude i god tid, og gå efter de gode tilbud. Køb evt. én "stor" ting, og læg lidt ekstra godt ved siden af. Feks. har jeg købt Toms pingvin stænger, og en pose fyldt med "1krs poser", som er helt perfekte at lægge ved side af, for at gøre pakken lige lidt større.

I år har jeg været i rigtig god tid. Jeg begyndte allerede at tænke på pakkekalendere i sommers, og ærgerede mig sådan over, at butikkerne ikke havde julepapir, når man skulle bruge det! Til gengæld havde jeg dengang muligheden for at bestille en masse fine ting hjem fra ebay, hvilket har været en fantastisk ting, synes jeg. Så kommer der pakker, som der ikke sådan lige er set før, også har de besparet mig for en masse penge, som jeg så kan bruge på lidt ekstra, og måske lidt større gaver i sidste ende. Hvis I er hurtige kan i også nå at bestille et par pakker hjem fra ebay - bare vær' forberedt på deres lange leverings tid.


T-shirts: Jeg har bestilt nogle virkelig fine nogle hjem fra ebay, til bare 50 kr. Vær' dog forberet på deres længe levrings tid. 
Sæblebobler: Selv jeg ville blive ellevild for sådan et par, i en pakkekalender. Man går jo helt i barndom. Find en maskine her, på helbergdesign.dk.
Dåse colaer: Mange tager til grænsen og handler ind til jul; en god mulighed for at købe lidt lækkert, til pakkerne også.
Dvd'er: Er nemme at finde til 20-25 kr i Sterio studio, og blockbuster.
Boxershorts. Bilka har tit både billige boxers og strømper, men hvis modtageren ikke er vild med de slags, er www.billigeboxershorts.dk en virkelig god side. Feks. er disse sømløse boxers, på min kærestes favorit liste, da de er meget behagelige at træne i, siger han.
Slips. Igen, ebay! Findes feks. lige her, til bare 7.52 kr, og gratis fragt.
Chokolade julekalender: Min lillebror har regnet det nu; at en af de første pakker, som er store og firkantede, er en chokolade julekalender. Men at han har regnet den ud efter så mange år, synes jeg er okay - han bliver ikke mindre glad, for den af den grund. Og man kan aldrig få for mange, hvis nu personen allerede har købt.
Telefon covers.
Headset: På ebay er det virkelig nemt at finde headsets til ingen penge, eller er tiger en fin mulighed også. Og min erfarring viser, at teenagere tit får dem til at gå i stykker, så derfor er jeg tydet til det billige valg. Så er det okay at skifte dem ud tit.
Strømper.
Barberskraber: Forholdsvis dyr gave. Kan evt. gives d. 24, som en del af julegaverne.
Kopper.
Butterflys. Ebay, ebay, ebay.
Pizza skærer: Den har været i blandt mine pakker engang. Den kan altid bruges, og er jo perfekt hvis det er til en, der endnu ikke er flyttet hjemmefra.
Slik. Jeg har feks. købt en pose bolcher i Søstrene Grene, til ikke ret meget.
Ure: Nødvendigvis ikke liiige et ur magen til det på billedet; men nemt at finde finde billige ure på ebay. Feks. lige her.
Protein bars: Swebar er en vinder! Ellers er Nupos chokolade bars faktisk også ganske lækre. Og er tit på tilbud til 10 kr.
Shampoo.
Deodoranter: De kan jo altid bruges! Bilka har tit meget velduftende deodoranter og parfumer til omkring 10 kr.
Is skraber. 
Hår voks: Kig evt. på billigvoks.dk her, og hold øje med dagens tilbud. Der har de tit billig voks, til 30 kr.
Drikke dunke: Evt. shakers, hvis man har en trænings kæreste, ligesom mig. De kan købes i/ på bodyman.dk.
Hår børste: Min lillebror er vild med min tangle teezer! Har overvejet, om der skulle ha' været en i en af hans pakker. De kan både findes på ebay, og billigvoks.dk.
Ikea ting: Ikea har været min redning mange gange. Dog er jeg ved at kører på det sidste, da jeg snart har købt alt der kan bruges, haha. Men igen, hvis det er en der er på vej til at flyttehjemme fra, så er Ikea det oplagte sted! 

16 kommentarer :

  1. Det her indlæg er lige, hvad jeg har brug for! Jeg er nemlig helt på bar bund mht. min lillebrors kalender! Nu er jeg klar igen ;-)

    Knus!
    //Ida
    www.livetifoelgeida.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih, hvor godt Ida! Altså, at indlægget lige et et du har brug for. :-D
      Rart at se at jeg ikke er den eneste der elsker at forkæle lillebrødre! Håber du når det i tide, og at han bliver rigtig glad for den!

      Slet
  2. ELSKER DETTE iNDLÆG - jeg er nemlig verdens dårligeste til at lave pakkekalender! (Hvilket er ret synd for min kæreste, der er forholdsvis god til at lave en til mig!)
    så TAK!

    eslublog.blogspot.se

    SvarSlet
    Svar
    1. Taaak Mia! Der er bare ikke noget værre end at føle at man ikke kan gi' nok igen, når man får så meget!
      Jeg håber at der kom lidt idéer fra indlægget her - held og lykke!

      Slet
  3. Vildt godt indlæg! Har du ideer til ens far? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! - Uha. Altså, der er nok et par ting man sagtens kan bruge fra indlægget også.
      Men hvis jeg skulle lave en til min far, ville jeg nok kigge på kaffe krus, kaffe kapsler, hans ynglings slik, krydderier som man ved han bruger meget, cigaretter, deodoranter, strømper, osv. :)

      Men jeg måske nok vælge at lave en adventskalender, og købe 4 rigtig gode gaver istedet. :)

      Slet
  4. Hej Daniella.
    Er det sikkert nok at handle på Ebay?
    Jeg er ikke så meget for at handle udenlandsk, nemlig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ebay er lidt ligesom dba og trendsales. Det er én stor side, bare med mange forskellige sælgere.
      Derfor er det meget svært at sige om det er sikkert, eller ej. Når jeg kigger derinde, og skal tage stilling til om jeg vil stole på sælgeren eller ikke, så kigger jeg altid på hvor mange af tingene de har på lager, og hvor mange de allerede har solgt. Hvis der står "More than 50 available / 678 sold", tænker jeg at så må de jo gøre noget rigtigt, og har derfor ingen bekymring. :)

      Slet
  5. Min kæreste fortjener i den grad en pakkekalender i år. Han er en sej gut, som både kan holde stress på arbejde OG mig ud. Dette indlæg er en god inspiration. Kys

    www.arpeggiator.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er virkelig så glad for at se, at I kan bruge inspirationen her. Og endnu mere glad for at se, at der er så mange der har søde kærester, der fortjener en pakkekalender. Jeg håber at din kærestes arbejds stress falder lidt til jorden, så han kan nyde den ekstra meget. :)

      Slet
  6. Rigtigt godt indlæg til dem der gør det :-) Jeg har aldrig gjort det og kommer nok heller ikke til det. Jeg går mere ind for at give en god adventsgave til min kæreste, da det er noget af det bedste der sker på en søndag i hele december måned :-)
    http://camilla-soerensen.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også en god måde at gøre det på. :-D Egentlig synes jeg ikke at søndagene er mere, end selve December, men det er jo som man tager det. Herhjemme har vi aldrig fået hverken advents gaver eller pakkekalendere, så da jeg fik mine egne penge som 15 årige, startede jeg med at lave kalendere til min lillebror, og sådan har det bare fortsat. Men søndags pakkerne, er da alligevel lidt større, end de andre. :)

      Slet
    2. Det er også godt at vi ikke er ens alle sammen, men ja søndags pakkerne har altid været større :-) Men jeg håber du får lavet nogen gode gaver til din kæreste og lillebror - jeg er sikker på, at de bliver glade for hver og en!

      Slet
    3. Dem der laver advents gaver, er bare fordi de ikke gider bruge tid på at lave en ordenlig 24 gavers kalender. lol:)

      Slet
    4. er dine "søndags pakker" større, i din 24 gavers kalender, daniella?? :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...