Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

16.7.13

Tema-tirsdag #1: Kørekort og forventninger

Som regel synes jeg egentlig at jeg er af den type mennesker, som er alt for god til at gi' folk en chance. "Du har før vist dig fra en rigtig elendig side, men hey, du får da lige en chance til.." og alligevel bliver man bumpet ned, med endnu en dårlig følelse. Sådan er det hele tiden; undtaget når det kommer til mig selv. "Ej, det vil jeg ikke når de står og kigger... For tænk nu, hvis jeg gør noget forkert, og de ser det". Så begrænser man sig pludselig, fordi at tanken altid kommer til "er du sikker på, at du kan..?" Jeg har alt for høje forventninger til mig selv, så hellere lade vær', end at blive skuffet. Men forandringer fryder som man siger - og ét sted, skal man jo starte..

Jeg kommer ikke fra den slags familie, som har råd til at bruge kørekortet som en slags pligt til at holde sine børn i ørene. Jeg har ikke fået et kørekort i 18 års fødselsdags gave, eller muligheden for at få det, hvis jeg lod vær' med at ryge. Jeg har selv måtte bruge lang tid på at spare sammen til det, og hvor var det egentlig en rar følelse at kunne svare et "nej" tilbage, når min kørelærer spurgte om det var mor der betalte. Nej sku, det er mine egne hårdt opsparende penge! 

Trods et par måneder under vejs, og en hel måned midt i det hele, hvor jeg slet ikke havde tid til at møde op, og komme ud at køre, så kom jeg til målet alligevel. Og ærligt, så tror jeg aldrig at jeg har svævet på stor en lyserød sky før. At starte med ros, for derefter også at slutte af med det. "Ja altså, hvis man kunne få karakter, så havde du sku fået 12!" Ja, så gjorde man det vidst helt fint, alligevel.

10 kommentarer :

  1. Credit til sødeste Rikke bag www.paperbackcastles.blogspot.dk, som i længere tid har lavet indlæg under "Tema-tirsdag",
    og det er altså et fantastisk påfund! Så må vi se
    om jeg kan finde ud af at finde et godt emne, til hver tirsdag! Juhu! :0)

    SvarSlet
  2. Hvor fedt ! Tillykke med det :)

    <3
    www.ablondemess.dk

    SvarSlet
  3. Forresten, hvordan har du fået dine sider oppe under headeren til at være i midten? :)
    Vil du ikke skrive enten svaret til mig på min blog, eller skrive til mig når du har svaret :)

    <3
    www.ablondemess.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhh... Ja. Jeg undersøger lige hvordan jeg nu fik det gjort, haha! Har helt glemt det.
      Også skriver jeg lige til dig. :)

      Slet
  4. elsker personlige indlæg :D !!
    Tillykke med kortet!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør jeg også! Hihi.

      Og tusind tak for det. :-D

      Slet
  5. Hej Daniella.
    Når jeg kigger på din blog, så er der pludselig mange billeder, som jeg ikke kan se.
    Jeg har været herinde før, derfor ved jeg at billederne har været der. Jeg ved ikke om det bar er min computer der er meget sløv i betrækket, eller om der er sket en fejl, her? :-) Det er nemlig super ærgerligt.. :-) Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Og..! Selvf kæmpe tillykke med kortet, fra en ellers anonym læser. Jeg ville sådan ønske jeg var eger af sådanne et... :-) Kan godt forstå du er stolt

      Slet
    2. Hej søde du.
      Ja, jeg har godt lagt mærke til det. :-( Jeg ved ikke lige hvad der sker..
      Har lige siddet og brugt lang tid på at få rettet på nogle af dem, men må lige ha' fundet ud af om det er hjemmesiden jeg oploader mine billeder til, før de bliver lagt herind. Det er lidt træls, for at sige det på godt jysk!

      Og mange tak! Det er rigtig dejligt. :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...