Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

18.10.11

Min blog bliver 1 år



Hej! Jeg hedder Daniella, og for præcis et år siden, sad jeg lige hér, på præcis samme sted, på en lige så kold efterårsdag - Det var bare i året, 2010. I dagene op til havde jeg via. en google søgning havnet på en blog, sådan en havde jeg aldrig lagt mærke til før - Det var da spændende!
Den ene time slugte den anden, jeg var fuldstændig opslugt - Jeg ved ikke hvad de havde gjort, men det var spændende at læse med i deres helt almindelige liv - Og det er det stadig.
.. d. 18 Oktober 2010 oprettede jeg min egen blog. Jeg ville prøve.. Det virkede spændene - Det var nyt.
Der gik lang tid før jeg over hovedet fortalte nogle om min blog, følte lidt at det var "pinligt" hvis folk læste om det jeg skrev. Efter lidt tid viste jeg min storesøster den, hun fløj med på tråden og oprettede hendes egen blog. Lidt efter modtog jeg en besked fra min veninde, at hun havde set min "hjemmeside.." Jeg vidste ikke om jeg skulle blive flov over at hun havde opdaget den, eller glad fordi hun havde taget sig tid til at læse det jeg havde skrevet indtil videre.. Efter godt et halv år, delte jeg linket på min egen facebook, jeg "tog chancen" var klar til at få et dish over snuden, fordi folk synes det var en latterlig idé, men jeg var klar - For at jeg vidste, at dem der har valgt at læse min blog, er fordi de faktisk gerne vil læse den!
D. 7/8 i år, lavede jeg en video som jeg lagte på youtube, omkring mobning. Da den havde ligget der i 2,3 dage havde den +30.000 views!(!!) - I forvejen havde jeg linket til min blog inde på min youtube profil, så de godt og vel fyrre tusinde som har set min ene video, har kunne finde vejen til min blog. Underligt at folk jeg ikke engang ved hvem er, kunne følge med i mit liv, men sådan er det jo, den tanke havde jeg bare ikke tænkt. Det er billeder af min familie og venner, det var noget man skulle vænne sig til - Jeg er ligeglad nu. Min blog er mit fri-sted. Den side hvor jeg kan skrive om lige præcis dét jeg har lyst til, det sted hvor jeg oploader lige præcis de billeder jeg vil, for det er min blog. Det er mit valg.
På det år her, har jeg fundet frem til en masse forskellige blogs - Og en masse forskellige blog ejere har fundet vejen til min. På den måde har jeg også fået nogle nye venskaber - Og alt bare pga. at jeg lige ville prøve det her..
Jeg har tit siddet med tanken "Ej, nu gider jeg fandme ikke mere, sletter det hele, og skriver aldrig et nyt indlæg" Men der går jo ingen tid, før jeg tænker "Nej sku, jeg kan ikke undvære det alligevel" og det er jo rigtigt. Der er noget over dét her - Det er en fed følelse at se en egen blog vokse, det er noget man selv har arbejdet med, noget andre folk kan li' at se/læse - Det er sku fedt!

Da jeg startede min blog, var det en sær ting at en 16 åriget ganske almindelig pige, havde en blog, hvor hun skrev om hendes hverdag - Idag er det en helt normal ting at en hvilken som helst person, har en blog. Teenager, der blogger om deres liv, en ung pige der viser den mode frem, hun godt kan li', moren til 3, som elsker at være kreativ, også er der drengen, der tør skælle sig ud, fremfor hans venner som ikke kunne finde på at starte sin egen blog - Det er det der er så fedt ved det. Det vokser, og folks accept for forskellighed vokser med.

2 kommentarer :

  1. Tillykke tillykke - det er helt vildt som tiden flyver. D. 2 november er det også 1 år siden at jeg startede min blog. Crazy som den ene dag bare tager den anden :-D

    SvarSlet
  2. Et kæmpe stort tillykke med din blogs fødselsdag - og fed blog du har dig - følger dig som fast læser.

    vil du kigge forbi min og måske blive fast læser??

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...