Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

10.10.11

Ankerstjerne - Nattog (feat BJöRNSKoV) Lyric







Jeg elsker den her sang, fra første øjeblik hvor jeg så at Lars selv, havde postet linket den dag den udkom, på hans egen facebook side. Jeg hørte den, bare sådan, for at gøre det - Og lige siden har den siddet fast. Der er et eller andet over hans tekster.. Det giver så meget mening. For mit vedkomne, går det lige i hjertet.
Efter utallige lytninger til sangen, valgte jeg at skrive hele teksten ned - Her har I den, hvis det var noget. :-)

Jeg hørte du har fået en datter
Det eddermanme underligt at tænke på
hvordan tiden den flyver
Hvordan ting kan gå
Jeg ved jo godt det er længe siden vi sagde farvel
Men jeg tror aldrig helt at jeg har sluppet dig alligevel
Gad vide om hun vil arve din melangoli
Gad vide om hendes far behandler dig præcis som du kan li'
Jeg håber han ved at han har en engel her på jorden
Og at han holder bedre fast end jeg gjor'
Du og jeg vi, druknede i regninger da der aldrig var penge nok
Vi skulle møde tidligt næste morgen
Vi var længe oppe
Lå i min seng snakkede om hvordan livet skulle være
Når vi en dag blev millionære
Vi ku' se hele verden fra mine lagner
Men du ved hvordan det går når to tåber ligger planer
Jeg ved jo godt at der ingen vej er tilbage
Men jeg husker stadig nætterne jeg sa'

Lad os komme væk nu
Jeg tog dig med hvis jeg ku'
Uden for mit vindue
Flyver verden forbi - og vi forsvinder
Du og jeg, du og jeg, du og jeg
luk dine øjenlåg nu hvor natten falder på - i et nattog

Vågner, forstår ikke hvordan jeg er havnet her
Som om jeg ikke styrer bilen
Jeg er bare passager
Som en robot der bare står op og tager en dag mere
For huslejen skal jo betales ligemeget hvad der sker
Siden du gik har jeg brugt min tid på ingenting
Falder i søvn i min sofa
Så snart jeg er kommet hjem
Der er andre piger
Du kender mig
Problemet er at ingen af dem er dig
Og det' min egen fejl
Du vidste hvor du skulle hen
Du spurgte om jeg ville med
Men jeg var aldrig rigtig typen man starter familie med
Du sku' bruge en der ku' dig alt det jeg aldrig ku'
Jeg hepper på jer - Det gør jeg sku - Men hvis nu
Du nogensinde fortryder
Hvis det ikke går med ham
Hvis du vågner op en tidlig morgen 20 år frem
Behøver du ikke spørge
Men bare vide at, jeg venter på stationen ved midnat

lad os komme væk nu
Jeg tog dig med hvis jeg ku'
Uden for mit vindue, flyver verden forbi - og vi forsvinder
Du og jeg, du og jeg, du og jeg
Luk dine øjenlåg nu hvor natten falder på - i et nattog

Sidder vi og ser København der stille glider forbi
Vi fortryder intet
Ingen tårer på din kind
Folk som du og jeg, har aldrig rigtig passet ind så
- Her sidder vi
Og ser København der stille glider forbi
Læg dit hoved på min skulder nu engang
Jeg vækker dig
Så snart vi kommer frem

Lad os komme væk nu
Jeg tog dig med hvis jeg ku'
Uden for mit vindue
Flyver verden forbi - og vi forsvinder
Du og jeg, du og jeg, du og jeg. (i et nattog) 

5 kommentarer :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...