Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

13.5.14

Kongelig kærlighed

Image and video hosting by TinyPic
Jeg har altid set kongehuset som noget man som Dansker, kunne være virkelig stolt af. Da jeg var mindre, var mit værelse fyldt med udklip af den dengang nyest tilkommende prinsesse; Mary, fra Australien. Jeg fulgte dem lige fra starten af, og har lige siden set med ved hver enkel begivenhed. Fra af løbe ud igennem skolegården d. 14 Maj, 2004 - hvor der oven i købet var sat flag op, grundet bryllup i konge familien, - til at komme hjem til kage, sodavand i de fineste glas og fjersynet sat på tv2. Mig og min mor, vi skulle nemlig se kongeligt bryllup. Det er ret absurd, at det er 10 år siden nu. 10 år, er jo en vanvittigt stor tal; når man snakker i år. Men se lige altså: 
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic
Jeg synes de er så fine på alle punkter. Fra selv at som kronprins at ha' haft en streng opvækst, til at fastslå, at hans egne børn ikke skulle ha' en opvækst der mindede om hans - til at ha' de dejligste børn, der danser på slotspladsen, river om i sin kjole midt i kirken, rækker tunge på balkonen, og bare går i en helt almindelig skole, og inviterer børnene til fødselsdag. Jeg synes det er smadder sejt.
I aften på ser Tv2 tilbage i tiden. Og fejre kronprinsparret's 10 års bryllups dag. Én ting er helt fast. Jeg sidder foran fjernsynet på det præcise tidspunkt, og skal se højde punkter fra de år, hvor jeg har fuldt allermest med, som en underlig besat 10 årige pige; jeg glæder mig. 

Ingen kommentarer :

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...