Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5.1.14

Sorg og glæde

Det er en vinterdag, i 1984. Johannes (som spilles af Jakob Cedergren) er filminstruktør, og har været ude til et foredrag hele aftenen. Han aftalte med sin svigermor, at hun skulle hjælpe Johannes' kone med at lave mad lige inden han kom hjem; så han kunne tage afsted, med en lidt bedre samvittighed. Da han kører ind i indkørelsen, er der ikke lys i køkken vinduet. "Jeg vidste godt at der var noget galt, jeg vidste bare ikke, i hvilken sammenhæng". I et øjebliks psykose, har hans kone Signe (Helle Fagralid) dræbt deres datter. Lille Maria, på bare 9 måneder. I stedet for at vende hende der har dræbt hans datter, ryggen, så kæmper han kampen, sammen med hende. Det hele er baseret på en virkelig hændelse; i 1984 gik instruktøren Nils Malmros, nemlig igennem det virkelige mareridt, hvor det hele var, som det netop er i filmen.

3 kommentarer :

  1. Puha altså, den var slem at komme igennem den film. Meget rørende!!! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Da jeg satte mig i biograf stolen, tænkte jeg godt nok også lige "Puha, hvad er det jeg er gået ind til!",
      da jeg havde hørt meget omkring, at man skulle huske lommetørklæder - kom dog igennem, uden mascara ned af kinderne! ;-)

      Slet
  2. Den virker så god! Vil gerne se den :-)

    Knus Mia
    www.blogaboutmia.com

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...