Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

13.2.13

Konfirmation | Sommerfugle holdere til sangskjuler

Jeg elsker den her tid med planlægning, og idéer til det der venter forude. Jeg har det sidste halve år gået og rykket i min mor ”Vi skal også til at tænke på invitationer”, fordi min lillebror skal nemlig konfirmeres i år. Og det er længe ventet; for mig i hvert fald. Jeg tror næsten at jeg glæder mig lige så meget som han gør, og næsten lige gør at jeg glæder mig lige så meget til alt det forskellige der skal laves, så jeg kan næsten slet ikke vente.

Jeg har fået et par henvendelser fra et par piger, som godt kunne bruge lidt hjælp til deres konfirmation. Det plejer jo at være sådan, at konfirmanden enten holder en tale, eller laver en sang til sine forældre og gæster, som tak for fest, og for at de ville komme. Og der har jeg fået et par spørgsmål om hjælp, til feks. Sangskjuler. Heldigt at det er piger, for dem har jeg nok lige flere idéer til, end drenge, og de få idéer jeg ellers har, er jo nogle jeg selv skal bruge til min lillebrors konfirmation, også er det jo ikke en hemmelighed her.
Til min egen konfirmation lavede jeg også selv en sang. Det ér altså bare det bedste, hvis man er lidt genert, og ikke lige kan få sig selv til at stille sig op foran alle gæster, og sige en masse personlige ting, til sin familie. Jeg havde lavet nogle små sommerfulge, som jeg også vil vise jer her, som holdte sangende sammen, når de var foldet sammen, også var de lagt i en kurv, hvilket jeg synes så rigtig fint ud. Det er helt klart en perfekt idé, til en pige. Det er nemt at lave, og lige så nemt at få fat i noget karton til sommerfuglene, uden at ens forældre behøver at få noget afvide om ens planer.
_______________________________________________________________________________




Man kan måske nok lige ane hvordan sommerfuglen er lavet, på de to billeder. Man skal gøre sådan at hver vinge er klippet ud, med buerne ud af, og med selve linjen som skal hele vejen rundt om sangen, imellem hver vinge. Ude i enden ved vingen klipper man så et lille hak; ét for oven og ét for neden i den anden ende, så det passer med at man kan sætte de to hak, i "spænd" sammen, så sommerfuglen er last sammen, rundt om sangen. Jeg har bare hurtigt lige klippet en sommerfugl ud, men man kan jo lave dem i forskellige former, og lave meget mere ved dem, hvilket ville så være fint. Evt, sætte nogle flere farver på, lim glimmer på, eller nogle klister mærker. Det er kun fantasien der sætter grænsen! 

Ingen kommentarer :

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...