Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

21.9.15

Om lidt kommer alle til at kigge på Norskov...

Image and video hosting by TinyPic
Lige siden Januar og faktisk bare til for ganske kort tid siden, der har et filmhold været godt placeret i Frederikshavn. I 3 år har det være planlagt at der skulle filmes en tv serie, i den nordjyske havneby - og første afsnit er netop snart klar til at få offentlig premiere. Jeg har haft en lille fod med i det; og lige siden første optagedag, har jeg glædet mig som en sindssyg, til det der netop kommer til at ske i aften, kl. 20.00. 

Min kæreste og stortset hele hans familie bor i Frederikshavn, og jeg forstår fuldt ud at produktions holdet har valgt netop Frederikshavn, som skal damme rammen om byen Norskov. Byen er valgt grundet livet på havnen - som man netop også kan se på det første billede, og Frederikshavns sammenhold om ishockey holdet Frederikshavn White Hawks; som i Norskov kommer til netop at hedde Norskov White Hawks. 

Image and video hosting by TinyPic
Noget af det jeg aller bedst kan li' ved Norskov, er at det faktisk er ganske minimalt med skuespillere, som vi kender i forvejen. De eneste er faktisk dem der er på det sidste billede her, og lige to mere, og den ene kvinde har jeg faktisk aldrig hørt om. Derudover er Norskov en "mande serie" det er en serie fyldt med mænd i alle de store roller, også er der Anne Sofie Espersen i rollen som Jackie. Som er søster til hovedrollen, 

Thomas Levin er hele seriens hovedrolle. Han spiller Tom Noack som er vendt hjem til Norskov, efter 20 år væk fra byen. Han er politibetjent, og skal lynhurtigt i gang med at finde trådens ende, i Norskovs stof-liv. Det er heller ikke fordi at det er helt vildt meget man har set til Thomas Levin - Jeg kan kun blive ved med at huske ham som den nøgne mand i Lærkevej, haha. Men netop fordi at man ikke rigtig kan forbinde ham med andre store roller, så synes jeg at det er helt perfekt.

Jeg elsker feks. Dicte, men man kan nemt komme til at sammenligne det hele lidt. Michala fra Anna Pihl, eller en af de virkelig mange andre roller, som Iben Hjele har klaret sig helt fantastisk igennem. Norskov har ligesom været en chance for alle - og specielt for Frederikshavn. Det hele er nemlig stortset optaget on-location, hvilket vil sige at der ikke er bygget falske stuer i et studie. Film holdet har nemlig fået lov til at låne folks huse og lejligheder, og politi stationen i Norskov er en gammel skole, som har været lukket ned i nogle år.

Se med på Tv2 kl. 20.00

Ingen kommentarer :

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...