Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

17.8.11

At vide hvad man vil



Den der følelse af at vide hvad man skal. At vide om 1 år, skal det dét, osv. Da man gik i folkeskole vidste man at man skulle gå der i et vis antal år. Man vidste hvad man skulle, hvad planerne var. Mange folk har vidst lige siden de var helt lille, hvad de gerne ville være. Hvad de skulle videre med, efter de havde færdig gjort folkeskolen. Nogen bliver endda "tvunget" af deres forældre, til at feks. fuldføre 3 år på et gymnasie. Selvfølgelig har jeg også haft den tanke da jeg var mindre, at jeg gerne ville være dét og dét. Men det er en drøm der hurtigt er forsvundet igen. Hvis jeg kunne, ville jeg helt klart springe tilbage i folkeskolen. Jeg savner det. Ikke menneskerne, eller for den sags skyld lektierne. Men dét..
I lang tid har jeg gået med tanken om hvad jeg egentlig vil. Vi har kun et liv, hvem gider spilde det? Jeg kom på to ting. To ting som ikke kræver store matematiske evner (..fordi matematik siger jeg intet og jeg stinker til det) Men så gik jeg hurtigt fra det igen, på grund af tanken "du skal lave det resten af livet" Hvem siger jeg har lyst til det, når jeg først har gjort det i 10 år? Tsk.

Alle folk siger til mig "du skal sku da være fotograf!" Og hvor har de egenlig ret. Eller har de? For som min mor siger - Jeg vil gerne tage billeder, jeg vil gerne lære mere om faget, jeg vil gerne ud og tage billeder af alt og alle - Jeg vil gerne leve af det. Men jeg ved jo intet om det er den lyst jeg har, når det bliver alt for seriøst.
Det går mig på. Jeg er alt for lille til at skulle vælge sådan noget. Jeg har jo slet ikke lyst til at blive voksen, til at skulle tage ansvar på en uddannelse.. Men sådan er det jo, livet går videre - For at nyde det, bliver jeg nød til at gå med. Så fra det ene øjeblik fra det andet, fik jeg gjort det klart for mig selv, hvad jeg vil. Hvad jeg skal næste år, næste år igen, og de næste mange år. Nu er der et helt år tilbage. Et år hvor jeg bliver 18, et år hvor jeg skal nyde at jeg har det her år tilbage i, et år hvor jeg skal være klar til at starte på en helt ny start - Et år.

2 kommentarer :

  1. du skal følge dit hjerte, tage den uddannelse du har lyst til nu.. Det du brænder for..
    Du kan altid tage et karriere skift om 10 år, hvis du ikke vil lave det samme mere. og med bare en uddannelse, kan man jo faktisk arbejde med mange ting..
    Følg dit hjerte søster, og du vil blive gladest i længden.
    Du ved at jeg altid vil støtte dig og hjælpe dig så godt som jeg kan,..

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...